شناسهٔ خبر: 67318072 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

یک پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه ۳ تیر ۱۴۰۳ / تقاضا بالا رفت

قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملاتی هفته در روند متوازنی قرار نداشت. اونس جهانی طلا در زمان بسته بودن بازارهای داخلی به طور شارپی گران شد و با همان شیب، مسیر رفته را برگشت؛ همین موضوع، قیمت طلا را کاهشی کرد و دلار نیز که نظاره‌گر مناظرات کاندیداهای ریاست‌ جمهوری است در منطقه‌ای مشخص فریز شد. فعالان بازار، رشد تقاضا را دلیل ناترازی قیمت در بازار طلا طی نخستین روز معاملاتی تابستان، می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین ،قیمت طلا و سکه روز شنبه روند متوازنی نداشت. طلا ارزان و سکه گران شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:هر چند این نوسان قیمت با تلرانس محدودی اتفاق افتاد اما معامله‌گران، رشد تقاضا را برای خرید سکه در اول ماه، دلیل این افزایش محدود قیمت می‌دانند.

Screenshot 2024-06-22 at 4.54.05 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اگرچه ناترازی قیمت در بازار طلای روز شنبه مشهود بود، اما این روند الاکلنگی چند هفته‌ای می‌‍شود که برقرار است. معامله‌گران همچنان شرایط این بازار را رکودی می‌دانند اما به نظر می‌رسد فریز قیمت دلار فرصت‌های شیرینی برای خرید طلا رقم زده است.

کارشناسان اقتصادی با توجه به پیش‌ رو بودن انتخابات ریاست جمهوری بازارهای مالی را انتظاری توصیف می‌کنند و هر گونه پیش‌بینی را سخت می‌دانند. اما به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی روز سه‌شنبه و برگزاری انتخابات در انتهای هفته جاری، قیمت در بازار طلا در محدوده‌های فعلی نوسان داشته باشد.

گفتنی است اونس جهانی طلا در روزهای پنجشنبه و جمعه نوسان زیادی داشت و در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۲۱ دلاری ثابت است. گفتی است اونس جهانی نقره هم روی رقم ۲۹ دلار و ۵۵ سنتی ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز شنبه روی رقم ۵۶ هزار و ۳۹۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۲۰ تومانی داشت.

سکه گرمی همچنان در کما

سکه امامی روز شنبه دوم تیر روی رقم ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد و افزایش ۲۰۷ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار روی قیمت ۳۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومانی ایستاد و رشد ۲۳۰ هزار تومانی داشت.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی و ربع سکه با رشد ۱۵۰ هزار تومانی به ترتیب روی رقم ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی بسته شد. سکه گرمی از ۲۳ خرداد با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود و روز شنبه نیز با همین قیمت معامله شد.

حباب سکه از قیمت جلو افتاد

قیمت طلا در ششمین روز هفته برخلاف سکه کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۵۶ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۶۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۱۵ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز شنبه با رشد قیمت همراه شد. حباب سکه امامی ۳۷۶ هزار تومان، سکه بهار ۴۱۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸۸ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۹۵ هزار تومان و سکه گرمی ۲۲ هزار تومان رشد داشت.

۲۱۷

نظر شما