شناسهٔ خبر: 67317885 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رییس سازمان غذا و دارو:

سهم واردات دارو در کشور تنها یک درصد است

رییس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه واردات دارو در کشور تنها یک درصد است، گفت: بیشتر داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی عصر شنبه در حاشیه سفر به سمنان برای افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه واردات دارو در کشور تنها یک درصد است، ابراز کرد: تلاش شد تا با تکیه بر توان و امکانات داخلی و صرفه‌جویی ارزی بتوانیم داروهای مورد نیاز را در کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد داروها ساخت داخلی است، افزود: این موضوع قیمت تمام شده دارو برای مصرف کننده را به نسبت واردات کاهش داده است.

رئیس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه بخش عمده‌ای از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی نیز در داخل کشور تولید می‌شود، ابراز کرد: این داروها تخت پوشش بیمه هستند.

محمدی بابیان اینکه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نیز ۴۰ درصد این ملزومات تولید داخلی است، تصریح کرد: دستگاه سی تی اسکن، اکسیژن ساز، ونتیلاتور و شتاب دهنده در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: در سازمان غذا و دارو تمام تلاش‌ها بر کاهش هزینه‌های تحمیلی به بیماران با تکیه بر دانش به روز و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید در کشور است.

نظر شما