شناسهٔ خبر: 67317873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تاجرنیا: نفع یک جناح سیاسی در این بوده که اصلاح‌طلبان را تندرو نشان دهند تا آنها را حذف کنند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران مسعود پزشکیان با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبری انقلاب به کاندیداهای ریاست‌جمهوری، گفت: توصیه‌ای که مطرح شده، خطاب به همه کاندیداهاست؛ هم کسانی که می‌خواهند نقد کنند باید منصفانه عمل کنند و هم آنان که دربرابر این انتقاد قرار می‌گیرند، آن نقد را نقد به نظام ندانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی تاجرنیا، درباره توصیه‌های امروز رهبر انقلاب به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: تمامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده با یک وسواس جدی توسط شورای نگهبان انتخاب شده‌اند. از نظر ما افراد بسیاری از دیگر جریان‌های سیاسی وجود داشتند که صلاحیت کاندیداتوری داشتند اما به هر دلیل کاندیدا نشدند. بخشی از نقدهایی که ممکن است در فضای رقابتی در انتخابات صورت گیرد طبیعی است، اما باید مراقب بود که نقدها منجر به این نشود که فضای عمومی کشور و خصوصاً عملکردهای مثبتی که وجود داشته، نادیده انگاشته شوند.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: در این زمینه بیش از اینکه به افرادی که انتقاد می‌کنند ایراد وارد باشد، به کاندیداهایی ایراد وارد است که سعی می‌کنند کوچکترین نقد را هم به مخالفت با مصالح نظام نسبت دهند؛ مثلاً اینکه کسی ممکن است شرایط اقتصادی را نقد کند اما دیگری او را متهم به سیاه‌نمایی کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران مسعود پزشکیان یادآور شد: توصیه‌ای که مطرح شده، خطاب به همه کاندیداهاست. هم کسانی که می‌خواهند نقد کنند، منصفانه عمل کنند و هم آنان که در برابر این انتقاد قرار می‌گیرند، آن نقد را نقد به نظام ندانند.

تاجرنیا گفت: تا الان آنچه در حوزه انتخابات پیش رفته معقول بوده اما ممکن است برخی حرف‌ها و اتهام‌زنی‌هایی شروع شود و زمینه‌ساز همین مسئله شود. دروغگو خطاب کردن یک کاندیدا که تایید شده و طرفدارانی دارد زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه اصل حمایت از پزشکیان و همراهی با او قطعاً منجر به مشارکت بیشتر می‌شود، اظهار کرد: این حمایت نشان‌دهنده این است که رویکرد اصلاح‌طلبان رویکرد تعاملی است. اینکه کوچکترین انتقادی به عنوان تندروی محسوب شود همان روشی است که در دو انتخابات گذشته انجام شده و نتیجه یکدست بودن حاکمیت را هم دیدیم. اصلاح‌طلبی همزاد با اعتدال و مقابل نقطه افراطی‌گری است.

تاجرنیا گفت: آنچه در این مدت باعث شده چنین تصوری ایجاد شود قلب واقعیت‌هاست؛ اینکه نفع یک جناح سیاسی در این بوده که اصلاح‌طلبان را تندرو نشان دهند تا بتوانند به نوعی آنان را حذف کنند. آقای پزشکیان به اندازه کافی هوشیار هستند و باهوش عمل می‌کنند و اصلاح‌طلبانی هم که کنار ایشان هستند نه برای رادیکالیزه‌کردن فضا که برای همراهی و مشارکت آمده‌اند.

27215

نظر شما