شناسهٔ خبر: 67317746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهرستان چوار ایلام برگزار شد

جشنواره بازی‌های بومی و محلی (طناب‌کشی، کلاو روان و دال پلان) در بخش‌های مرکزی و بولی شهرستان چوار استان ایلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مسابقات بخش مرکزی صبح روز شنبه در سالن ورزشی شهدای روستای آبزا و مسابقات بخش بولی نیز عصر روز شنبه در پشت مدرسه شهید کشوری این بخش برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان چوار در آیین افتتاحیه این مسابقات، اظهار کرد: اقدامات رییس جمهور شهید دستاورد‌های بزرگی برای ورزش کشور و استان ایلام به ارمغان آورد.

طالب فرجی افزود: این اقدامات نه تنها در تاریخ به یادگار خواهد ماند بلکه به حرکت جامعه ورزش کشور به سوی پیشرفت و فتح قله‌های موفقیت شتاب بیشتری بخشیده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی نهفته در روستا‌های استان ایلام، تصریح کرد: در میان ساکنان مناطق روستایی استعداد‌های بسیار خوبی وجود دارد که در صورت حمایت مطلوب می‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

بخشدار بولی نیز در آبین افتتاح این جشنواره گفت: بازی‌های بومی و محلی بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردم، سرمایه فرهنگی و میراث معنوی است.

علی سیف اللهی با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلاب و قشر وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: در انتخابات هشتم تیرماه جامعه عشایری به مهاجمان بازی انتخابات تبدیل و برای انقلاب گل زنی می‌کنند، عشایر مناطق مختلف ایلام همواره با شرکت گسترده در پای صندوق‌های رای، حماسه حضور خود را در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشته اند.

نظر شما