شناسهٔ خبر: 67317527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اختلاف قیمت سکه سوژه شد/ ورود قیمت دلار رسمی به کانال افزایشی/ تتر قدم اول را محکم برداشت اختلاف قیمت سکه سوژه شد/ ورود قیمت دلار رسمی به کانال افزایشی/ تتر قدم اول را محکم برداشت

به گزارش اقتصادنیوز،‌ اولین روز کاری تابستان 1403 برای بازار طلا و سکه نویدبخش خروج از رکود و تقویت جناح افزایشی بود؛‌ روندی که البته هنوز نمی توان درباره آن حکم قطعی صادر کرد و باید نظاره گر معاملات در روزهای آتی بود. امروز در بازار ارز قیمت دلار در محدوده کانال 59 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به

صاحب‌خبر -
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ اولین روز کاری تابستان 1403 برای بازار طلا و سکه نویدبخش خروج از رکود و تقویت جناح افزایشی بود؛‌ روندی که البته هنوز نمی توان درباره آن حکم قطعی صادر کرد و باید نظاره گر معاملات در روزهای آتی بود.

امروز در بازار ارز قیمت دلار در محدوده کانال 59 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به آخرین روز کاری خرداد ماه شیب صعودی داشته است؛ مسیری که امروز برای دلار هرات هم رخ داد و این بازار که از تعطیلات عید قربان بازگشته بود، معاملات را با نرخی بالا آغاز کرد و در ادامه روز حدود 59 هزار و 250 تومان قیمت گذاری شد.

اخزا کاهشی شد؛‌ دلار هرات قوی شروع کرد

نکته جالب توجه درباره معاملات امروز بازار ارز،‌ پایین تر بودن قیمت دلار سلیمانیه و تهران از دلار هرات بود،‌ موضوعی که همواره عکس آن را شاهد هستیم و دلار هرات باید پایین تر از نرخ دلار تهران و سلیمانیه حرکت کند. بنابر اطلاعات خبرنگار اقتصادنیوز، در کنار تغییر قیمت دلار در بازار امروز،‌ چهار موضوع در میان معامله گران دست به دست شد و مورد توجه قرار گرفت. اول،‌ عقب نشینی نرخ اخزا به کانال 29 درصد؛‌ موضوعی که برخی از فعالان بازار سرمایه معتقد بودند ناشی از دخالت بانک مرکزی در این بازار است. تحلیلگران ادعا می کنند که بانک مرکزی به عنوان بازیگردان وارد معاملات شده و در صورت لزوم برای کنترل نرخ در نقش خریدار نیز ظاهر می‌شود.

اخزا یا اوراق قرضه نقش مهمی در کنترل نقدینگی دارد و در صورتی که بازدهی آن روند نزولی پیدا کند،‌ باعث فرار سرمایه و ورود آن به بازار طلا و ارز و بورس می شود. البته این روزها که تکلیف بازار طلا و ارز چندان مشخص نیست و در رکود به سر می برد؛‌ شانس بورس برای جذب سرمایه بیشتر است.

فتح کانال های افزایشی در بازار رسمی

دومین موضوع مهم در معاملات امروز صعود قیمت دلار و ورود آن به کانال افزایشی در سمت رسمی بازار است،‌ براساس آنچه مرکز مبادله ایران اعلام کرده است، قیمت دلار که روز پنجشنبه 45945 تومان قیمت خورده بود، در جریان معاملات امروز روند صعودی را در پیش گرفت و به 46001 تومان رسید. دلار مزون هم امروز روند مشابهی را تجربه کرد و با افزایش قیمتی که داشت،‌ 38482 تومان نرخ گذاری شد.

اما دلار نیمایی که در هفته های اخیر مسیر صعودی را در پیش گرفته و در حال پیشروی است،‌ امروز هم بر همین روند باقی ماند و در آستانه ورود به کانال 43 هزار تومان قرار گرفت. طبق اعلام مرکز مبادله حواله دلار 42952 هزار تومان قیمت خورد.

آخرین تلاش های قیمت تتر برای اوج گرفتن

افزایش قیمت ها اما تنها به بازار حقیقی محدود نبود و در دنیای رمزارزها هم قیمت ها ساز افزایشی کوک کردند،‌ معامله گران در نیمه دوم امروز بار دیگر شاهد تلاش تتر برای شکستن محدوده مقاومتی 59 هزار و 300 تا 59 هزار و 500 بودند،‌ اتفاقی که رخ داد و این رمزارز در لحظه تدوین این گزارش صعود قابل توجهی را به ثبت رسانده و 59 هزار و 447 تومان ارزش گذاری شد که رشد قابل توجهی نسبت به دو هفته اخیر محسوب می شود. به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران به دلیل آنکه تتر در روزهای گذشته بارها به محدوده مقاومتی ورود کرد اما نتوانست در آن ماندگار شود، معتقدند برای تصمیم گیری درباره نوسان قیمت تتر زود است و این رمزارز برای افزایش قیمت بیشتر باید یک شبانه روز بالای این محدوده تثبیت دهد.

حراج سکه و اختلاف قیمت سه میلیون تومانی

آخرین خبر مهم امروز بازار به برگزاری سیزدهمین حراج سکه در مرکز مبادله ایران اختصاص دارد.‌ براساس آنچه این مرکز اعلام کرده است،‌ سیزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۴ تیرماه ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد و دارایی موضوع سیزدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

اختلاف قیمت سه میلیون تومانی سکه حراج با سکه نقدی از نکات جالب این حراج بود. براساس آماری که مرکز مبادله ایران اعلام کرده است،‌ هر سکه در دوازدهمین دوره حراج،‌ 37 میلیون و 518 هزار تومان قیمت خورده است و این در حالیست که سکه امروز در بازار تهران قیمتی حدود 40 میلیون و 250 هزار تومانی داشته است.

سکه امامی که در مرز 40 میلیون تومان هفته گذشته را به پایان رسانده بود، امروز در جریان معاملات افزایش قیمت 100 هزار تومانی را تجربه کرد. به گزارش اقتصادنیوز، اختلاف قیمت ها در بازار سکه اما به همین نقطه ختم نشد و سکه رفاه هم امروز 39 میلیون و 600 هزار تومان قیمت خورد تا شکاف قیمتی با سکه امامی را کاهش دهد.

اما سایر قیمت ها در بازار رسمی امروز نوسان متنوعی را تجربه کردند و یورو مبادله ای که دو روز گذشته  49387 تومان معامله شده بود‌،‌ امروز کاهش قیمت را تجربه کرد و 49193 تومان قیمت خورد. درهم امارات هم به مانند دلار مبادله ای روند صعودی را تجربه کرد و 12526 تومان خرید و فروش شد.

Capture

در بازار طلا هم ارزش طلای آبشده روند صعودی را دنبال کرد و از میانه کانال 14 میلیون تومان فراتر رفت و هر گرم طلای 18 عیار هم طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر سه میلیون و 363 هزار تومان قیمت خورد.

همچنین بخوانید
  • سمفونی سقوط قیمت‌ها در بازار ارز / ۳ خبر مهم بازار طلا را تکان داد/ قیمت طلا و سکه ریخت؛ قیمت دلار…
  • شانس قیمت سکه برای عقبگرد؛ بازار طلا در حالت بلوکه/ دلار و سکه مرزبندی کردند؛ قیمت‌ها پایین آمد
  • حباب طلا دوباره منفی شد؛ قیمت سکه با اونس صعود کرد/ حبس دلار در یک محدوده خاص
  • بازار طلا در 2 سناریو؛ ماندگاری قیمت طلا و سکه در سربالایی؟ / نرخ سود بین بانکی رکورد زد

منبع: eghtesadnews-655102

نظر شما