شناسهٔ خبر: 67305996 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

بازار هرات باز شد؛ قیمت دلار سیگنال صعود گرفت/ 3 پیش‌بینی مهم قیمت دلار امروز شنبه ۲ تیر 1403

اقتصادنیوز:‌ معامله گران سه مسیر متفاوت را برای نوسان امروز قیمت دلار پیش‌بینی کرده‌اند و باید دید کدام یک به خارج کردن این اسکناس آمریکایی از محدوده رکود موفق‌تر خواهد بود.

صاحب‌خبر -
 عکس:‌اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در حالی به استقبال تابستان 1403 خواهد رفت که قیمت دلار در هفته گذشته نتوانست از محدوده رنج خارج شده و در رکود باقی ماند. دلار که در معاملات روز پنجشنبه را در پله اول از کانال 59 هزار تومان به پایان رساند؛‌ در جریان معاملات پشت خطی به میانه کانال 59 هزار تومان رسید؛ روندی که برای دلار هرات هم صادق بود و با به پایان رسیدن تعطیلات عید قربان و بازگشایی بازار ارز کشورهای همسایه،‌ قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی نیز در همین محدوده نوسان داده است.

همچنین قیمت تتر در معاملات شبانه بار دیگر عزم خود را برای شکستن مرز مقاومتی 59 هزار و 300 تومان جزم کرده است. بر اساس گزارش اقتصادنیوز، این رمزارز که تلاشش برای عبور از این مرز تا به امروز بی نتیجه مانده است،‌ در لحظه نگارش این گزارش 59 هزار و 306 تومان قیمت خورده است. اما نکته مهم ماندگاری یک روزه تتر در بالای این مرز و تثبیت آن است، موضوعی که به عقیده معامله گران بازار می تواند مسیر صعود این رمزارز را هموار کند.

معامله گران اما ناظر بر روند حرکتی قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی و همچنین بازگشایی بازار هرات و نرخ نزدیک قیمت آن با بازار تهران،‌ معتقدند این اسکناس آمریکایی در حال حاضر محدوده ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان حمایت معتبری دارد که تا کنون مانع کاهش بیشتر دلار شده است. بنابر اطلاعات خبرنگار اقتصادنیوز، این گروه معتقدند مرز 59 هزار و 300 تومانی برای دلار بسیار مهم است و برای استارت روند افزایشی قیمت باید ضمن شکست این مرز،‌ بالای آن ماندگار شده و تثبیت دهد. قیمت‌ها در معاملات پشت خطی نشانگر این است که دلار توانسته از این مرز مقاومتی عبور کند اما باید دید در جریان معاملات امروز توان حفظ این مرز و تثبیت بالای آن را خواهد داشت؟

برخی دیگر از تحلیلگران فنی با اشاره به مثبت حباب درهم و تتر همچنین حباب طلای آب شده که بالای یک درصد است، پیش بینی می کنند این سه مولفه به دلار تهران فشار می آورند و در صورتی که این موارد تعدیل شود رکود بازار ارز عمیق‌تر خواهد شد.

در این میان، برخی از معامله گران هم به روند حرکتی تتر اشاره دارند و معتقدند اگر تتر هم بتواند از مرز مقاومتی اشاره شده گذر کرده و در بالای آن بماند، تمایل دلار به افزایش در معاملات امروز بیشتر خواهد شد.

نظر شما