شناسهٔ خبر: 67317422 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

انواع ماساژور و کاربردهای هر کدام: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین ماساژور

صاحب‌خبر -

اگر با هدف تسکین دردهای عضلانی، رفع اسپاسم بعداز ورزش ‌یا آماده‌سازی عضله‌ها قبل از انجام تمرین‌های سنگین، قصد خرید ماساژور تفنگی یا سایر ماساژورها را دارید، بهتر است ابتدا اطلاعات‌تان را درباره انواع دستگاه‌های ماساژ بالا ببرید.

در این مطلب ضمن معرفی رایج‌ترین دستگاه‌های ماساژ و راهنمای خرید آن‌ها، مجموعه‌ای توانمند و معتبر را جهت خرید دستگاه‌های ماساژ به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

ماساژور تفنگی یا کوبه ای، دستگاهی برای رهایی از تنش های عضلانی

ماساژور تفنگی یا کوبه ای، دستگاهی برای رهایی از تنش های عضلانی ماساژور تفنگی یا کوبه ای، دستگاهی برای رهایی از تنش های عضلانی

ماساژورهای تفنگی، کوبه‌ای یا ضربه‌ای یکی از محبوب‌ترین انواع ماساژورها هستند که اغلب ظاهری شبیه به تفنگ دارند. این ماساژور کوبه‌ای با تلفیق لرزش و ضربه و کمک به گردش هر چه بهتر جریان‌ خون، موجب درمان تنش‌ها و گرفتگی‌های عضلانی می‌شود.

خرید ماساژور تفنگی اغلب به افرادی که بعداز ورزش‌ یا فعالیت‌های روزمره دچار انقباض، کشش یا اسپاسم عضلانی می‌شوند، توصیه می‌شود. برای رهایی از این عارضه‌ها کافی است‌ ماساژور تفنگی را 1 الی ۲ دقیقه روی عضله استفاده کنید. شکل سری این دستگاه به‌گونه‌ای است که افراد می‌توانند از آن برای عضله‌های گردن، دست، پا، کمر و سایر نقاط بدن بدون محدودیت استفاده کنند.‌

از دیگر مزایای خرید دستگاه ماساژور تفنگی این است که ورزش‌کاران حرفه‌ای قبل‌از انجام تمرین نیاز به شل شدن و گرم‌کردن عضله‌های‌شان دارند. با چند دقیقه استفاده از این ماساژور می‌توان عضله مد نظر را برای یک ورزش طولانی آماده کرد.

ماساژورهای تفنگی قابل تنظیم در سرعت و شدت کم یا زیاد هستند. همچنین می‌توان آن‌ها را با بلوتوث به برنامه‌های سلامتی‌محور در گوشی تلفن همراه وصل کرد. چند مدل از پرفروش‌ترین دستگاه‌های ماساژور تفنگی عبارت‌اند از:

  • ماساژور تفنگی هایپرآیس مدل Hyperice Hypervolt 2 Pro
  • ماساژور تفنگی تراگان Theragun Prime
  • ماساژور تفنگی مباک Mebak 3
  • ماساژور تفنگی برقی Hyperice Hypervolt GO

ماساژور دستى، قدیمی‌ترین دستگاه ماساژ

اگرچه خرید ماساژور تفنگی نیاز شما را به اغلب ماساژورهای دیگر برطرف می‌کند، اما گاهی برای برخی نقاط بدن ناچار به استفاده از ماساژورهای دستی هستید.

ماساژورهای دستی یکی از انواع دستگاه‌های ماساژ هستند که نسبت به انواع برقی، قدمت بیشتری دارند. غلتک‌های چوبی یا فلزی رایج‌ترین ماساژورهای دستی هستند که از آن‌ها برای مالش و نرمش اجزای صورت جهت تسکین درد و ایجاد آرامش استفاده می‌شود.

ماساژور شیاتسو، دستگاهی با الگوی ماساژ‌های سنتی ژاپنی

ماساژورهای شیاتسو با تقلید از روش‌ محبوب و سنتی ماساژ ژاپنی ساخته شده‌اند و برای مالش و نرمش در نواحی مختلف بدن مانند گردن، شانه، کمر و پا و برطرف‌کردن استرس کاربرد دارند. این ماساژورها شامل غلتک‌های کوچکی هستند که با چرخش دایره‌ای و مالش آن‌ها روی پوست، عمل ماساژ انجام ‌می‌شود.

ماساژورهای پا موثر در کاهش التهاب و تنش در عضله‌های پا

دستگاه‌هایی که با نام ماسازور پا در بازار وجود دارند شامل کیسه هوا، هیتر گرمایشی و فشار هوا هستند و مالش نرم و آرامش‌بخشی را در پا انجام می‌دهند. هدف از ماساژ با این دستگاه‌، کاهش و درمان التهاب، تنش، گرفتگی و افزایش تحرک، انعطاف‌پذیری و گردش خون در پا است. شما می‌توانید درکنار خرید ماساژور تفنگی، این دستگاه را نیز به‌منظور گرمادرمانی با ماساژ تهیه کنید.

تقویت و حفظ سلامت مو با ماساژورهای پوست سر

ماساژورهای پوست سر کمی متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌های ماساژ هستند. زمانی که شما از ماساژور پوست سر استفاده می‌کنید، گردش ‌خون در پوست سر را بهبود داده‌اید و با حذف سلول های مرده، موهای‌تان تقویت می‌شود.

صندلی ماساژور، دستگاهی برای ماساژ همزمان چندین ناحیه از بدن

صندلی ماساژور، دستگاهی برای ماساژ همزمان چندین ناحیه از بدن صندلی ماساژور، دستگاهی برای ماساژ همزمان چندین ناحیه از بدن

اگر قصد شما از خرید ماساژور تفنگی، تجهیز مطب یا مرکز ماساژدرمانی است، توصیه می‌کنیم خرید صندلی ماساژور را فراموش نکنید‌. این صندلی‌ها که از چندین غلتک کوچک در قسمت پشتی و کمر تشکیل شده‌اند، در یک زمان واحد قادر به ماساژ چندین ناحیه از بدن شما و رفع تنش‌های عضلانی و خستگی روزمره هستند.

در مراکز ماساژدرمانی ممکن است با سایر دستگاه‌ها و تجهیزات ماساژ همچون فوم غلتک، ماساژ با سنگ داغ، تشک‌های طب فشاری و ماساژورهای فشرده‌سازی مواجه شوید. این دستگاه‌ها به نسبت ماساژورهای توضیح داده شده کاربرد محدودتری دارند.

راهنمای خرید بهترین دستگاه ماساژور

قبل‌از خرید ماساژور تفنگی یا هر نوع ماساژور دیگری لازم است نکات و معیارهایی را در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید. مواردی که رعایت آن‌ها حین خرید ماساژور تفنگی و دیگر ماساژورهای برقی لازم است، عبارت‌اند از:

  • ارگونومیک‌بودن دستگاه
  • وزن و ابعاد دستگاه ماساژور
  • نحوه شارژ دستگاه و میزان شارژدهی باطری دستگاه ماساژ
  • کیفیت و طول عمر دستگاه
  • بی‌سیم یا باسیم‌بودن دستگاه
  • امکان تنظیم سرعت و شدت دستگاه
  • تایمر دستگاه

قیمت انواع دستگاه‌های ماساژور چقدر است؟

قیمت انواع ماساژور با توجه به کیفیت، برند سازنده، طول عمر و نوع آن‌ها متفاوت است‌. به‌طور معمول معیارهای متعدد دیگری همچون نرخ ارز، نوع قطعه به‌کار رفته در دستگاه و کشور سازنده آن نقش به‌سزایی در تعیین و تفاوت قیمت انواع ماساژور دارد.

ذکر این نکته لازم است که قیمت ماساژورها نباید نظر شما را نسبت به خرید آن‌ها تغییر دهد. به‌عنوان مثال، قیمت ماساژور تفنگی نسبت به ماساژورهای دستی بیشتر است، اما کاربرد بسیار گسترده‌تر و مؤثرتری هم دارند. پس خرید ماساژور تفنگی با وجود قیمت بالاتر آن نسبت به انواع دستی کار منطقی‌تری است.

بهترین دستگاه‌های ماساژ را از کجا بخریم؟

اگر برای خرید ماساژور تفنگی و دیگر انواع ماساژور بین چندین سایت فروش ماساژور دچار تردید هستید، پیشنهاد ما به شما سایت و مجموعه وبدون است. وبدون تنها سایت فروش ماساژور نیست، بلکه در این مجموعه شما می‌توانید اطلاعات خود را نسبت به جزئیات و قیمت انواع دستگاه‌های ماساژ افزایش دهید و حتی این امکان را دارید که با مشاوران و کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید.

ارسال به سراسر نقاط ایران، ۱۰ روز ضمانت بازگشت وجه و تضمین اصالت کالا از دیگر خدمات این سایت است.

جمع‌بندی

خرید ماساژور تفنگی و سایر دستگاه‌های ماساژ باید براساس نیاز و کاربردی که از آن‌ها انتظار دارید باشد. ماساژورهای تفنگی با ضربه‌های نرم و با سرعت بالا در بهبود تنش‌ها و اسپاسم‌های عضلانی عملکرد موثری دارند‌.

سایر انواع ماساژور مانند غلتک‌های دستی، ماساژور شیاتسو، ماساژور سر و پا و صندلی ماساژ، همگی با هدف آرامش عضله‌ها و برطرف‌کردن تنش‌های جسمی و روانی شما ساخته شده‌اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خرید و قیمت ماساژورهای نام‌برده‌شده می‌توانید به سایت وبدون مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما