شناسهٔ خبر: 67317256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

زیان‌های جبران ناپذیر جنگ بر اقتصاد کشاورزی رژیم صهیونیستی - اکون

اقتصاد ایران: با گذشت ماه ها از آغاز نبرد طوفان الاقصی و درگیری های ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی و نوار غزه، آمارها از کاهش ۸۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در نتیجه خسارات وارده به زمین های کشاورزی و مشکلات مالی برای کشاورزان صهیونیست حکایت دارد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی در سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز حملات این رژیم به غزه نوشت: بخش کشاورزی اسرائیل از زمان حمله ارتش اسرائیل به غزه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در 7 اکتبر2023 متحمل تخریب گسترده‌ای شده است و بسیاری از مناطق شمالی و جنوبی که مراکز عمده کشت و تولید میوه و سبزیجات بودند متحمل سنگین‌ترین ضربات در تاریخ خود شده‌اند.

این نشریه در ادامه با اشاره به مشکلات مالی کشاورزان صهیونیست این مسئله را عاملی موثر در کاهش تولیدات اساسی محصولات کشاورزی و افزایش قیمت آنها در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرده است.

در همین راستا «جوزف گیتلر»، بنیانگذار و رئیس بانک غذای داخلی اسرائیل با اشاره به تاثیر جنگ اخیر بر صنعت کشاورزی اسرائیل و هزاران کشاورز صهیونیست افزود: حملات در شمال، کشاورزان را با خسارت‌های بی حد و حصر و جبران‌ناپذیری مواجه ساخته است.

 

گیتلر در ادامه افزود: ادامه فعالیت کشاورزان در مزارع همزمان با حملات حزب‌الله بسیار خطرناک است و به معنای به خطر انداختن جان آنهاست. در نتیجه این امر میزان تولید میوه، صیفی‌جات و سبزیجات در ماه‌های پس از آغاز جنگ غزه با کاهشی 80 درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما