شناسهٔ خبر: 67317221 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارگذاری لیست کشاورزان همراه با میزان مطالبات آنها در سامانه کشوری پرداخت مطالبات

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: همزمان با تحویل گندم در مراکز خرید تضمینی، لیست کشاورزان همراه با میزان مطالبات آنها در سامانه کشوری پرداخت مطالبات بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید تضمینی بارگذاری شده و پرداخت مطالبات بصورت کشوری و متمرکز از سوی دولت انجام می‌شود .

صاحب‌خبر -

علی ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان خبر داد گفت : مابقی مطالبات گندمکاران استان بزودی با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پرداخت خواهد شد.

ملکشاهی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و به ازای هر کیلوگرم گندم دروم ۱۸ هزار تومان اعلام شده، افزود: همزمان با تحویل گندم در مراکز خرید تضمینی، لیست کشاورزان همراه با میزان مطالبات آنها در سامانه کشوری پرداخت مطالبات بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید تضمینی بارگذاری شده و پرداخت مطالبات بصورت کشوری و متمرکز از سوی دولت انجام می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا ابتدای تیر ماه بیش از ۱۶۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده، گفت: امسال با توجه به بارندگی‌های خوب رخ داده و همچنین تلاش دولت خدمتگزار در خدمات رسانی مناسب به کشاورزان از جمله اجرای برنامه موفق جهش تولید در دیمزار‌ها و کشت قراردادی، شاهد رشد ۱۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

ملکشاهی یادآور شد: در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۴۷ هزار تن گندم در مراکز خرید تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شده بود.

ملکشاهی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم ۴۱ مرکز خرید تضمینی دولتی، سیلو‌های بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی وظیفه تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هم استانی را بر عهده دارند.

ملکشاهی تاکید کرد: از کشاورزان می‌خواهیم با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت، از برداشت زودهنگام گندم با رطوبت بالاخودداری کنند، چراکه مراکز خرید تضمینی گندم مجاز به تحویل گندم با افت رطوبتی بالاتر از ۱۲ درصد نیستند .

نظر شما