شناسهٔ خبر: 67317043 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

نخستین سمپوزیوم «سیاست گذاری در حوزه اگزوزوم» برگزار شد

صاحب‌خبر -
نخستین سمپوزیوم «سیاست گذاری در حوزه اگزوزوم» با هدف بررسی وضعیت پژوهش های صورت گرفته درایران و سیاست‌گذاری در حوزه اگزوزوم و بررسی پتانسیل‌های کاربردی اگزوزوم در حوزه‌های مختلف پزشکی و زیست‌فناوری به همت ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق و با همکاری صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری و حمایت مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، 31 خردادماه در محل صندوق برگزار شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این رویداد علمی به بحث و تبادل نظر درباره پیشرفت‌های اخیر و چشم‌انداز آینده این حوزه با توجه به روند و وضعیت تحقیقات و استارت آپ ها در جهان بویژه کشورهای پیش رو در زمینه تحقیقات اگزوزوم پرداخت.

در این سمپوزیوم که با حضور محققان و متخصصان برجسته حوزه اگزوزوم در داخل و خارج از کشور  برگزار شد، متخصصین به بررسی وضعیت فعلی تحقیقات اگزوزوم در سطح کشور پرداختند.؛ مروری بر پیشرفت‌های اخیر در تحقیقات اگزوزوم، برنامه محققین برای فعالیت های آینده، چالش‌ها، نیازها و فرصت‌های پیش روی محققان در این حوزه و بررسی پتانسیل‌های کاربردی اگزوزوم در حوزه‌های مختلف پزشکی و زیست‌فناوری من جمله تشحیص و درمان از موضوعات طرح شده در این سمپوزیوم بود.

یکی از اهداف اصلی این سمپوزیوم، کمک به سیاست‌گذاری در حوزه تحقیقات اگزوزوم بود و شرکت‌کنندگان به بحث درباره راهکارهای حمایت از تحقیقات، تسهیل همکاری‌های بین‌المللی و تدوین استراتژی‌های کلان برای پیشبرد این حوزه پرداختند.

در انتها آمادگی ستاد توسعه زیست فناوری برای ورود به این حوزه با شرح توانمندی های این ستاد ارائه و مقرر شد که انجمن تخصصی این حوزه با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری تشکیل شود.

گفتنی است این سمپوزیوم فرصتی برای تبادل دانش، ایجاد شبکه‌های همکاری و شکل‌دهی به آینده تحقیقات اگزوزوم فراهم کرد که نتایج و توصیه‌های حاصل از این رویداد می‌تواند نقش مهمی در هدایت تحقیقات آینده و سیاست‌گذاری در این حوزه داشته باشد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما