شناسهٔ خبر: 67317012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جان‌باختن ۱۷ غیرنظامی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان

منابع رسانه‌ای از جان‌باختن ۱۷ غیرنظامی در نتیجه حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به روستایی در این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال «حمیدتی» همچنان ادامه دارد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، کمیته‌های موسوم به «مقاومت ود مدنی» در استان «الجزیره» واقع در مرکز سودان گزارش دادند که در نتیجه حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به روستای «عسیر» واقع در غرب شهر «ود مدنی» مرکز استان «الجزیره» این کشور ۱۷ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در نتیجه این حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان چندین نفر زخمی و شمار زیادی از ساکنان منطقه نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

علاوه بر این نیروهای پشتیبانی سریع سودان شهر «الفاشر» مرکز استان «دارفور شمالی» را نیز هدف قرار دادند و در مقابل، ارتش سودان نیز مواضع این نیروها را هدف قرار داد.

در همین رابطه هیأت هماهنگی کمیته‌های مقاومت شهر الفاشر اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع صبح امروز تنها بیمارستان این منطقه را که پذیرای زخمی‌های جنگ بوده هدف قرار داده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شب گذشته نیروی هوایی ارتش سودان عملیات هلی‌برنی را برای پشتیبانی از نظامیان لشکر ششم پیاده نظام ارتش این کشور که در الفاشر حضور دارند به انجام رسانده است.

به گفته شاهدان عینی نیروهای پشتیبانی سریع از پدافند هوایی برای مقابله با این عملیات هلی‌برن استفاده کرده‌اند.

صبح امروز نیز شهر «الفاشر» شاهد حملات توپخانه‌ای پراکنده نیروهای پشتیبانی سریع به محله‌های شمالی و مقر فرماندهی ارتش سودان در شمال این شهر بود.

همچنین برخی منابع به الجزیره اعلام کردند که ارتش سودان صبح امروز چندین حمله هوایی را علیه مواضع نیروهای پشتیبانی سریع که در شرق و شمال الفاشر متمرکز شده‌اند به انجام رسانده‌اند.

گفتنی است سودان از پانزدهم آوریل سال گذشته میلادی شاهد درگیری میان نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) بوده است.

شمار جان‌باختگان درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان دقیقاً مشخص نیست، اما برخی برآوردها از جان‌باختن ۱۵۰ هزار نفر در این درگیری‌ها حکایت دارد.

همچنین بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد از آغاز این درگیری‌ها تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ساکنان سودان آواره شده‌اند و زیرساخت‌های این کشور که با خطر قحطی دست‌وپنجه نرم می‌کند نیز تا حد زیادی ویران شده است.

نظر شما