شناسهٔ خبر: 67316994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

با همکاری تایلند؛ نخستین جشنواره غذای کشورهای عضو ACD در تهران برگزار می‌‌شود

صاحب‌خبر -
مدیران مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با سفیر تایلند در تهران دیدار و برای برگزاری جشنواره غذای کشورهای عضوACD و اجرای پروژه‌های فرهنگی و گردشگری در آسیا توافق کردند.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد جعفری‌ملک، رئیس و احمد عبداله‌پور، معاون مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD با «پیکیت پونساد» سفیر تایلند دیدار و پیرامون چگونگی مشارکت و همکاری طرفین در انجام پروژه‌های فرهنگی و گردشگری ACD  گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در سفارت کشور تایلند انجام شد، جعفری‌ملک، رئیس مرکز CCCACD ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همکاری طرفین، شاهد انجام پروژه‌های مشترک در امور فرهنگی و گردشگری باشیم.

وی در ادامه، به بیان برخی از ویژگی‌های مهم ACD به ویژه در حوزه فرهنگ و گردشگری پرداخت.

عبداله‌پور نیز در سخنانی، با اشاره به تاریخچه تأسیس و سوابق کارهای انجام شده، ۱۶ کلان برنامه فرهنگی مصوب وزرای فرهنگ کشورهای عضو را نقشه راه مرکز برای رسیدن به اهداف تعیین شده دانست.

وی اظهار داشت: مرکز CCCACD در سال ۲۰۲۴ میلادی چند برنامه مشخص را برای اجرا هدف‌گذاری کرده و مصمم به اجرای آنها است. به طور مثال: برگزاری اولین رالی زنان آسیایی، تأسیس اتحادیه گردشگران  ACD، تأسیس اتحادیه سینماگران  ACD، چاپ کتاب فرهنگ کودکان آسیا و چاپ کتاب ضرب المثل‌های آسیایی.

معاون مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD با اشاره به جایگاه کشور تایلند به عنوان ایده پرداز تأسیس  ACD، این جایگاه را بسیار با اهمیت خواند و خواهان ایفای نقش بیشتر تایلند در اجرای برنامه‌هایACD شد.

وی افزود: امیدواریم برگزاری جشنواره غذای کشورهای عضو ACD بتواند نقش مهمی را در پیوند کشورهای آسیایی ایفا کند. به همین منظور تصمیم داریم برای ایجاد هماهنگی و تشویق کشورها به مشارکت در اجرای این برنامه‌ها، نشست کارشناسان سفارتخانه‌های عضو ACD را به زودی برگزار کنیم.

پیکیت پونساد، سفیر تایلند در تهران با استقبال از همکاری با مرکز هماهنگی‌های فرهنگی  ACD اهمیت جشنواره غذا در تایلند و کشورهای حاشیه منطقه را یکی از ویژگی‌های مهم فرهنگی آنها دانست و آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری فستیوال غذای ACD در آبان یا آذر ماه سال‌جاری اعلام کرد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما