شناسهٔ خبر: 67316940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شورای ششم پیگیر ثبت روز ایثار و مقاومت در تقویم ملی است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شورای ششم پیگیری ثبت روز ایثار و مقاومت در تقویم ملی را در دستور کار خود داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پیمان عین القضاتی عصر امروز _شنبه دوم تیر_ در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا اظهار کرد: در راستای تجلیل از ایثار رزمندگان در تلاش هستیم روز پنجم مرداد به عنوان «ایثار و مقاومت مردم اراک» در تقویم ثبت شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای شورای ششم، در کنار روز اراک، تصویب روز ایثار و مقاومت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: شورای ششم پیگیری ثبت روز ایثار و مقاومت در تقویم ملی را در دستور کار خود داده است.

عین القضاتی تصریح کرد: روز اراک به‌عنوان یک روز که تأسیس این شهر را برای شهروندان یادآوری می‌کند انجام شده است اما روز ایثار و مقاومت تداعی کننده روز مقاومت مردم اراک در برابر استکبار و استعمار جهانی بوده که با اهدای خون شهدا تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه روز ایثار و مقاومت یک روز مردم محور است گفت: اعضای شورا برای پیگیری‌های لازم برای سعید جلایی ابلاغیه صادر کرده‌اند تا مسئول پیگیری و هماهنگی یک کارگروه برای روز پنجم مرداد به عنوان روز ایثار و مقاومت مردم اراک باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: برای دبیرخانه این روز نیاز به اختصاص یک اتاق مناسب است و امید می‌رود شهرداری این فضا را در اختیار این کارگروه قرار دهد.

عین القضاتی افزود: این دبیر خانه توسط مردم اداره می‌شود و شورای ششم تنها نقش تسهیلگری دارد.

وی از پیگیری شورای ششم برای ثبت روز ایثار و مقاومت در تقویم ملی خبر داد و گفت: با مکاتبه با دبیر شورای فرهنگی استان مرکزی درخواست انجام این روز با عظمت برای مردم اراک را داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اضافه کرد: یکی از نقاط عطف شورای ششم، حمایت از روز ایثار و مقاومت مردم شهر اراک است که با شدت و جدیت در حال پیگیری است‌.

نظر شما