شناسهٔ خبر: 67316881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حناچی: دولتی می‌خواهیم که سالم باشد و زمینه فساد را بخشکاند

تهران-ایرنا- شهردار سابق تهران گفت: دولتی می‌خواهیم که هم خودش سالم باشد و هم زمینه فساد را بخشکاند، نه این که بعد از معلوم شدن بزرگترین حجم فساد ارزی، پاسخگو نباشد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پیروز حناچی شهردار سابق تهران عصر امروز در همایش مهندسان، کارآفرینان و فعالان صنعت، معدن و تجارت که در ستاد مسعود پزشکیان برگزار شد گفت: انتخابات فرصتی برای انتخاب دولت و انتخاب اعضای تیمی که به اداره دولت بپردازند و امور حاکمیتی را تعقیب کنند است.

وی با بیان اینکه از خودمان سوال می کنیم که به چه دولتی می اندیشیم؟ اظهار کرد: ما دولتی می خواهیم که افکار عمومی و عکس العمل به افکار عمومی برای او مهم باشد. مهم باشد که اگر ۱۵۰ هزار نفر در تهران امضا جمع می کنند که کاری غلط است، به آن عکس العمل نشان دهد و نه این که با لج بازی عمل خلاف و کار بیهوده را افزایش دهد.

شهردار اسبق تهران افزود: ما دولتی می خواهیم که به بدیعی ترین موضوعات تخصصی عکس العمل درست نشان دهد. نسبت به محیط زیست فعال و حساس باشد. نسبت به مساله آب و گرمایش زمین، خشکسالی و مسایلی که ممکن است مردم در کوتاه مدت آن را درک نکنند، عکس العمل نشان دهد. این وظیفه دولت مردان است که بحران های کوچک را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کنند.

حناچی تصریح کرد: دولتی می خواهیم که هم خودش سالم باشد و هم زمینه فساد را بخشکاند، نه این که بعد از معلوم شدن بزرگترین حجم فساد ارزی یک نفر هم رسما پاسخگو نباشد.

وی گفت: دولتی می خواهیم که به جوانان و زنان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها احترام بگذارد، فضایی آرام و تخصصی برای دانشگاه ها فراهم کند. مطمئنم با حضور پربرکت مردم چنین اتفاقی خواهد افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، حضور مردم پای صندوق‌های رأی و اعلام نظر آنها را مؤلفه‌ اصلی امنیت ملی کشور دانست  و خاطر نشان کرد: ما دوران سازندگی‌، اصلاحات و رایحه خوش خدمت را فراموش نکردیم. کسانی که با رأی کمتر از ۵ درصد مردم تهران، شهر را اداره کردند، الان کجا هستند تا از آنها سوال کنیم، شهر را چگونه اداره کرده اند؟!

حناچی گفت: شب گذشته در مناظره به پزشکیان می‌گفتند، او دولت سوم روحانی است، اگر قرار باشد پزشکیان جوابگوی دولت روحانی باشد، این آقایان هم باید جوابگوی دولت احمدی‌نژاد باشند.

امیدواریم دوم خرداد دیگری تکرار شود

در ادامه این نشست، محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت هم گفت: این پوسترهایی که این طرف و آن طرف زده شده به خاطر این است که ما به زندگی برگردیم.  

وی به مسئولیت خود در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ اشاره و یاد آور شد: در آن مقطع هم می‌گفتند که آقای روحانی را کسی نمی‌شناسد، اما خدا خواست و مردم هم حمایت کردند، دوستان شب و روز نداشتند و با دست خالی کار انجام شد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امیدوارم که  ۲ خرداد دیگری تکرار شود، برخلاف آن که دیگران تصور می‌کنند.

نعمت‌زاده خطاب به طرفداران و اعضای ستاد پزشکیان، گفت: دست به دست هم دهیم و فقط دنبال ستاد نباشیم. هرکدام یک مبلغ باشیم.
 


 
 

نظر شما