شناسهٔ خبر: 67316752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش‌بینی صدور بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز کیله سردشت

مدیر گمرک شهرستان سردشت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با فراهم‌شدن امکان ترانزیت داخلی از بنادر و گمرکات به مرز کیله سردشت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کالا از این مرز صادر شود.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی صدور بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز کیله سردشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیر گمرک شهرستان سردشت گفت: همزمان با فراهم‌شدن امکان ترانزیت داخلی از بنادر و گمرکات به مرز کیله سردشت، روند صادرات کالا از این مرز تازه تأسیس صعودی بوده و پیش‌بینی می‌شود امسال به بالای ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

امین غلام‌نژاد افزود: امسال در مجموع ۱۲۸ هزار تُن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار از مرز کیله این شهرستان به مقصد عراق صادر شده که از لحاظ ارزشی با سال گذشته برابر بوده و از لحاظ وزنی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

غلام‌نژاد، با بیان اینکه روزانه به طور میانگین بیش از ۱۸۰ کامیون از این مرز تردد می‌کنند، اظهارکرد: مواد معدنی، آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، خشکبار و مصنوعات فلزی و پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی از مرز کیله هستند.

وی گفت: سال گذشته ۴۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار از مرز کیله این شهرستان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر ارزش ۶۵ درصد افزایش داشت.

مدیرگمرک شهرستان سردشت اضافه کرد: امسال همچنین به طور میانگین روزانه بیش از ۵۰۰ مسافر از این مرز تردد کرده‌اند که با توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم این آمار تا پایان سالجاری به طور قطع افزایش خواهد یافت.

نظر شما