شناسهٔ خبر: 67316709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۵۷ عنوان کتاب در کنگره جبهه مقاومت به چاپ رسیده است - اکونیوز

اقتصاد ایران: دبیر کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در نشست خبری گفت: بنا شد در گام اول این کنگره ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شود. از این ۱۶۵ عنوان ۵۷ عنوان تدوین شده و به چاپ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت بعدازظهر امروز شنبه ۲ تیر با حضور حجت الاسلام شیرازی دبیر این کنگره و اصحاب رسانه در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام شیرازی در این‌نشست گفت: اسفند ماه ۱۳۹۷ کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد. مسؤولیت این کنگره بر عهده بنده بود. در این کنگره علاوه بر ایران از کشورهای افغانستان، سوریه، پاکستان و عراق روحانی مدافع حرم داشتیم، بعد از برگزاری کنگره مذکور در قم، ۲ فروردین ۱۳۹۸ سردار سلیمانی به گفتند کنگره شهدای مدافع حرم را برگزار کنیم. من آن زمان مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس بودم، بعد از عرض سردار سلیمانی کار کنگره را شروع کردم.

وی افزود: برای این کار یک برنامه مشخصی را تنظیم کردیم که این کنگره با کنگره‌های دیگر متمایز باشد، همه مباحث را مطالعه کردیم، تدابیر رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم تا بتوانیم کاری در شأن شهدای مدافع حرم شکل بدهیم. کمیته‌های علمی، کتاب، هنری و ترجمه را نیز راه اندازی کردیم. چون کنگره مورد اشاره مربوط به کشورهای متعدد بود نیاز به کمیته ترجمه داشتیم. کمیته‌ها که شکل گرفت سردار سلیمانی به شهادت رسیدند. بعد از شهادت سردار، کشور در شرایط بیماری کرونا قرار گرفت، این موارد باعث شد برگزاری کنگره مذکور به تعویق بیفتد. سه یادواره با عنوان پیش کنگره در شهرهای کرمان، مازندران و خوزستان برگزار کردیم. مجدداً در حال تدارک برای برگزاری کنگره بودیم که عملیات طوفان الاقصی پیش آمد و جبهه مقاومت درگیر مسائل فلسطین شد.

دبیر کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ادامه داد: بنا شد در گام اول ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شود. از این ۱۶۵ عنوان ۵۷ کتاب تدوین شده و به چاپ رسید. ۸ عنوان به شهید سلیمانی اختصاص دارد. ۴ عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم است. ۱۴ عنوان سرگذشتنامه رزمندگان و فرماندهان را دربرمی گیرد. ۴ عنواان هم روایت رزمندگان محور مقاومت است. ۱۲ عنوان به خاطرات همسران شهید جبهه مقاومت اختصاص دارد. یک یادداشت، ۳ دفتر شعر و یک کتاب پژوهشی تألیف شده است. ۵ عنوان در حوزه کودک و نوجوان نیز به رشته تحریر درآمده است. از مجموع این ۱۶۵ عنوان ۲۷ عنوان نیز به چند زبان زنده دنیا از جمله عربی، فرانسوی، روسی و استانبولی ترجمه شده و ۱۱ عنوان در حال ترجمه است. از بین این عناوین ۲ عنوان در جایزه جلال، ۶ عنوان در جشنواره پاسداران اهل قلم، ۱۲ عنوان در جایزه شهید حاج حسین همدانی و ۴ عنوان در کتاب سال دفاع مقدس مقام‌هایی را به خود اختصاص داده اند.

شیرازی گفت: کمیته هنری کنگره ۲۷ فیلم را تدوین کرده است. سریال مرزهای عاشقی که درباره شهدای مدافع حرم است از شبکه‌های متعدد سینما پخش شده است. فیلم سینمایی شهید پورجعفری نیز در مراحل پایانی به سر می‌برد و در کنگره رونمایی خواهد شد. همچنین ۱۵ قسمت فیلم درباره سردار سلیمانی ساخته شده است. ۱۵ کتاب صوتی هم به تولید رسیده است. کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت روز شنبه ۹ تیر در مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور ۷ کشور، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فاطمیون و بیش از ۵ هزار مهمان که به صورت رسمی به این کنگره دعوت شده اند، برگزار می‌شود. همچنین در کنار این کنگره ۲ نمایشگاه در از مجموعه کتاب‌های چاپ شده نیز برپا می‌شود. بنا بود شهیدان سلیمانی و پورجعفری در این کنگره حضور داشته باشند که به شهادت رسیده اند. سخنرانی مراسم را ابومهدی المهندس بر عهده داشت که شهید شده است. بعد از به شهادت رسیدن این دوستان مقرر شد سخنران کنگره آیت الله رئیسی باشند که ایشان هم به شهدا پیوستند. در این کنگره از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیام سید حسن نصرالله استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: سردار سلیمانی پیش از شهادتش ۳۰۰ میلیون را به این کنگره اختصاص داده بودند. بعد از شهادت ایشان بودجه کنگره مورد اشاره کاملاً مردمی و با استفاده از فروش کتاب‌های به چاپ رسیده تأمین شد.

نظر شما