شناسهٔ خبر: 67316703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قالیباف: مردم در دولت چهاردهم تغییر و تحول اساسی را خواهند دید

نامزد ریاست جمهوری گفت: با شروع دولت چهاردهم مطمئن باشید حل مشکلات معیشت، سلامت و بهداشت، مسکن و خودرو در اولویت خواهد بود و مردم تحول را خواهند دید و انتخابات نزدیکترین مسیر برای تغییر و تحول در کشور است  نامزد ریاست جمهوری گفت: با شروع دولت چهاردهم مطمئن باشید حل مشکلات معیشت، سلامت و بهداشت، مسکن و خودرو در اولویت خواهد بود و مردم تحول را خواهند دید و انتخابات نزدیکترین مسیر برای تغییر و تحول در کشور است 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد باقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری چهاردهم عصر شنبه در سفر به قزوین برای اعلام برنامه های انتخاباتی خود مورد استقبال مردم قرار گرفت و با حضور در ورزشگاه شهید بابایی در سخنانی مهمترین اولویتهای خود را برای ریاست جمهوری تشریح کرد.

قالیباف در ابتدا با گرامیداشت یاد شهدای استان از جمله شهید رجایی، بابایی، لشکری و مرحوم ابوترابی سردار آزادگان از این خطه بعنوان استانی مهم یاد کرد و توجه به مشکلات آن را در اولویت برنامه های خود اعلام کرد.

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: امروز در مقطع حساسی از تاریخ کشور قرار داریم و باید بدانیم کجا هستیم و درست تصمیم بگیریم.

وی افزود: انتخابات بسیار مهم و حساسی در پیش رو داریم و مردم باید توجه کنند که یکی از برکات انقلاب اسلامی و شهدا این است که مردم در سرنوشت خود سهیم هستند و برای آن تصمیم گیری می کنند تا بعد از جایگاه رهبری فردی بعنوان رئیس جمهور مسئولیت عالیترین مقام اجرایی را در دست بگیرد.

قالیباف اظهارداشت: قانون همه اختیارات را به رئیس جمهور داده است و با حادثه تلخ پرواز اردیبهشت که شهید رئیسی از میان ما رفت اینگونه مقدر شده تا مردم با انتخابات نزدیکترین و موثرترین مسیر را برای تصمیم گیری مهم کشور انجام دهند.

قالیباف: مردم در دولت چهاردهم تغییر و تحول اساسی را خواهند دید/ سوء مدیریت و هدر رفت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار

انتخابات نزدیکترین مسیر برای تغییر و تحول است 

این نامزد ریاست جمهوری یادآورشد: در سالهای گذشته گروهها و جریانات سیاسی را تجربه کردیم و با حرفهایی که زدند و دوران مسئولیتشان تمام شده باید امروز ببینیم شرایط ما در آن دوران مناسب بوده یا نه و درست انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: اگر در صنایع دفاعی به جایگاهی رسیده ایم که همسایگان حسرت ما را می خورند با لطف شهدا بوده و عملیات وعده صادق  نشان داد از چه قدرتی برخورداریم و این غرور آفرینی برای ملت ارزشمند است اما چرا باید برای معیشت و اقتصاد هر روز سفره های مردم کوچک و کوچکتر شود در حالی که ثروت ها و دارایی های زیادی داریم.

قالیباف افزود: ۱۹.۵ درصد نفت و گاز جهان در اختیار کشورمان است و رتبه اول را در این عرصه داریم اما چرا این وضعیت اقتصادی را داریم؟.

وی یادآورشد: این مشکلات بدون تردید ریشه در مدیریت دارد و از کسانی که مسئولیت پذیر و توانمند بودند استفاده نکردیم و آسیب دیدیم.

قالیباف تصریح کرد: روز جمعه برای یک دوره یا دو دوره می خواهیم کشور را به کسی بسپاریم که توان حل مشکلات را دارد و ملت با تدبیر و کیاست و بررسی باید تصمیم بگیرد و درست انتخاب کند.

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: این روزها برخی حرفهایی می زنند که نگذاشتند در گذشته کار کنیم، درحالی که این حرف قابل قبول نیست زیرا رئیس جمهور قدرت دارد و اگر نگذاشتند چرا آنها را معرفی نکردید؟ 
 
وی بیان کرد: در یک دوره چقدر کشور را معطل کردید و هم نتوانستید مسائل را حل کنید و هم مسئولیت را رها نکردید در حالی که مردم و نظام اسلامی فرصت توقف ندارند.

دهه ۹۰ برای مردم دوران بسیار سختی بود 

قالیباف اظهارداشت: دهه ۹۰ برای مردم ما سخت بود و دوستان شما در دهه ۷۰ هم بودند و این جریان بیش از ۳۰ سال مدیریت کرده و امروز باید پرسید خروجی آن کجاست؟ در حالی که رشد اقتصاوی در دهه ۹۰ کمتر از یک درصد و نقدینگی ۲۶ برابر شد و می پرسیم این چه نوع مدیریت اقتصادی است

قالیباف: مردم در دولت چهاردهم تغییر و تحول اساسی را خواهند دید/ سوء مدیریت و هدر رفت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار.

وی گفت: برخی می خواهند ما را به گذشنه بازگردانند اگر تحریم بوده و ما هم قبول داریم که برای ما سختی و مشکلات داشته و گفتیم حتما باید تحریم را حل کنیم و من همان موقع گفتم با مذاکره موافقم که متدینین ناراحت شدند در حالی که مذاکره یک راه مبارزه با دشمن است.
 
این نامزد ریاست جمهوری یادآورشد: برخی‌ها در مذاکره رفتند و به صداقت آمریکایی‌ها پناه بردند و یک متنی را نوشتند و همه چیز را دادند و هیچ منفعت اقتصادی نگرفتند و حتی ترامپ هم از برجام خارج شد، ‌در شورای عالی امنیت ملی با مسئولیت روحانی بنا شد یک قانونی درباره برجام در مجلس پیگیری شود.


وی افزود: در شورای عالی امنیت ملی با مسئولیت آقای روحانی قرار شد در مجلس قانون راهبردی را بنویسیم و یکی از قوانین ماندگاربود که کشور را از بلاتکلیفی خارج کرد.
 
این نامزد افزود: آقای روحانی مصاحبه کرد و دو هفته فرصت داد و دوباره چند ماه فرصت دادید و کشور را در بلاتکلیفی گذاشتید و مجلس قانونی تصویب کرد و گفت اگر طرف مقابل به مفاد تعهدات خود عمل نکند ما هم خارج می شویم.

قالیباف بیان کرد: آقای روحانی، می‌گفتید اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می‌شود؛ لغو کردیم آیا جنگ شد؟ قانون مجلس تصویب شد و پروتکل الحاقی را رد کردیم و جنگ هم نشد و غنی سازی را ۲۰ درصد و سپس ۶۰ درصد کردیم و جنگ نشد و توانستیم یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در شرایط تحریم صادر کنیم.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا روزی ۷۰۰ نفر فوت می شدند و امروز می گویند نمی گذاشتند واکسن وارد کنیم شما مگر رئیس جمهور نبودید چرا سفسطه می کنید. 

قالیباف: مردم در دولت چهاردهم تغییر و تحول اساسی را خواهند دید/ سوء مدیریت و هدر رفت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار

۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه های کشور در حوزه انرژی هدر می رود

قالیباف اضافه کرد: ما از هر دو جهت کار را دنبال می کنیم و هم خنثی سازی تحریم به معنای استفاده از ظرفیت داخل و هم پیشبرد امور و دفاع از حقانیت و عزت و اقتدار خود و در این راه مصمم هستیم.

وی گفت: امروز بیش از ۲۰ درصد از انرژی استحصال شده را تلف می کنیم که ارزش آن سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار است که اگر مدیریت درستی در کشور بود این سرمایه ها هدر نمی رفت. 

قالیباف اظهارداشت: ۱۲ سال در شهرداری تهران بودم و دولت وقت به هر دلیلی با ما همراهی نداشت و خواهش کردم ما می توانیم با شما کار کنیم و یک جلسه با شهرداری برگزار نشد و یک جلسه هم به هیئت دولت دعوت نشدیم ولی اعتراض و بهانه جویی نکردم بلکه  ایستادم و کار کردم و امروز هم اعتقاد دارم با حمایت مردم و نخبگان و جوانان خلاق و مدیر می توانیم درست تصمیم بگیریم و کشور را بخوبی مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در شهرداری تهران با خرد جمعی تصمیم گرفتیم و محکم پای کار ایستادیم و مردم شاهد تحول در شهربودند، 
ترافیک پایتخت را با ساخت چند راه دسترسی و ۲۰ کیلومتر مترو و دهها پل و زیرگذر و روگذرکاهش دادیم و با ساخت سینما و پارک و حسینیه در تهران به رفاه مردم اهمیت دادیم و دوست و دشمن باور کردند که در تهران کارهای اساسی شده است.

قالیباف اضافه کرد: بعد از جنگ در قرارگاه خاتم کار کردم و لوله گاز را از جنوب به قزوین هم رساندیم و سد کرخه با ۶ میلیارد مترمکعب را ساختیم و نیروی انتظامی را متحول کردیم و شما هم مدیریتم در نیروی انتظامی و هم تجربه مجلس را دیده اید.


این نامزد یادآورشد: هرجا خدمت کردم رنج بیماران صعب العلاج را احساس کرده و برای حل آن اقدام کردم و در ناجا این افراد را تحت پوشش قراردادم و در شهرداری هم این کار را کردم و خانواده های دارای بیماری صعب العلاج را حمایت کردیم و در در مجلس ایستادم و اگر قبلا ۵ نوع بیماری صعب العلاج با ۱۵۰ هزار نفر پوشش را داشتیم امروز با اقدامات انجام شده همه ۱۵۰ نوع بیماری های صعب العلاج  و بیش از دو میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: همچنین شش میلیون نفر افراد معلول را بیمه رایگان سلامت کردیم اما از دولتهای گذشته بپرسید چه کردند که سفره مردم کوچک شد و اگر ما حقوق کارمندان را بالا نمی بردیم چه می شد.

قالیباف تصریح کرد: امروز ۳۰.۵ برابر یارانه های نقدی فقط در حوزه انرژی اتلاف می شود که باید آن را احیا کنیم که بیش از ۱۲۶۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه های این مردم است و این اتلاف سرمایه معنا ندارد و مردم چرا باید بی عرضگی و ناتوانی ما را تحمل کنند.


قالیباف: مردم در دولت چهاردهم تغییر و تحول اساسی را خواهند دید/ سوء مدیریت و هدر رفت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار 
روزجمعه پای صندوق های رای منتظریم

وی گفت: روز جمعه بسیار مهم است و از مردم عزیز ایران درخواست می کنم عملکرد و کارنامه همه افراد را در ۴۵ سال گذشته بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند سرنوشت کشور را به دست چه کسی بسپارند.

قالیباف افزود: همه قومیتها اعم از ترک، فارس، تات، بلوچ، سنی و شیعه و همه ادیان الهی بدانید که ما به مطالبات شما اهمیت می دهیم و برای حل مشکلات جدی هستیم و اگر در گذشته مشکلات اینها گفته شده اما حل نشده ما به تعهد خود پایبندیم.

وی اظهارداشت: زنان و دختران ما بدانند که غرب با نگاه برابری جنسیتی به آنها می نگرد و ما عدالت جنسیتی را قبول داریم یعنی بین زن و مرد هر کدام شایسته تر هستند باید مدیر شوند و باید شرایطی را فراهم‌ کنیم تا زنان به نقش مدیریتی و خانواگی خود عمل کنند و بتوانند در هر دو عرصه اجتماعی و خانوادگی توانمندی خود را بروز دهند.
 
قالیباف از صنعت خودروسازی هم انتقاد کرد و اظهارداشت: ابتدا دست کارگران ایران خودرو را میبوسم اما خطاب به مدیران این صنعت می گویم امروز خودرویی را تحویل مردم می دهیم که از کیفیت آن رضایت ندارند و صنعتگر هم ضرر می دهد و ناراضی است و اگر در اروپا از هر ۱۰ هزار خودرو در سال سه تلفات گزارش می شود اما در کشور ما تلفات ده برابر است و ما ۳۳ تلفات برای هر  ۱۰ هزار خودرو می دهیم و قیمت ها نیز ۳ تا ۴ برابر خودروهای جهانی است و همین تولیدات ما دو برابر مصرف سوخت دارد و ۵۰ سال است این روند ادامه دارد و همچنان می خواهیم خودروساز شویم.

وی گفت: مجلس تصویب کرد خودرو وارد شود اما نمی گذارند و می گویند تولید داخلی حمایت شود در حالی که بدون رقابت نمی توان کیفیت را بالا برد.

نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: در شمال اتوبان تهران و روبروی همین خودروسازان مجموعه هوافضاست که تکنولوژی «های تک» دارد و توانسته افتخار آفرین شود و امروز اگر صنایع دفاعی ما زبانزد است و هیچوقت گنبد آهنین نتوانست از عملیت صادق جلوگیری کند به پاس نخبگان و جوانان خلاقی است که در این عرصه تلاش می کنند.

وی بیان کرد: با همه تحریمها این توانمندی را در هوافضا نشان دادیم اما در شرکت ایران خودرو هزاران خودرو پارک شده و می گویند یک قطعه ندارد و باید اذعان کرد این وضعیت بیانگر نتوانستن نیست بلکه دلیل نداشتن مدیریت منطقی و نبود دغدغه تحول در صنعت خودروسازی است.

قالیباف گفت: امروز اعتبار و ثروت داریم اما نیازمند کسی هستیم که مدیریت بداند و شایسته گزینی کند.

وی اضافه کرد: دشمن دنبال این است که ما را ازآینده ناامید کند و پریشان نگهدارد و کاری کند از گذشته خود پشیمان باشیم اما در دولت چهاردهم به آینده امیدواریم و پروژه های رو به آینده را محقق خواهیم کرد.
 این نامزد ریاست جمهوری وعده هایی هم برای حل مشکلات استان قزوین داد و یادآورشد: موضوع آب اولویت اول کشور و استان است و دشت قزوین که امنیت غذایی کشور را تامین می کند دغدغه ماست و حمایت های جدی از این استان خواهیم داشت. 

قالیباف: مردم در دولت چهاردهم تغییر و تحول اساسی را خواهند دید/ سوء مدیریت و هدر رفت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار

وی بیان کرد: برای رفع اختلافات و پیگیری نظام مسایل استانها باید درگیری اوقاف و منابع طبیعی را تمام کنیم و تکلیف اسناد رسمی را مشخص کنیم.

قالیباف افزود: مرکزیتی که قزوین در حمل و نقل بار و مسافر دارد با موقعیت کریدور ریلی و حجم مسافرانی که دارد توسعه مترو برای آن که بتواند قدرت جابجایی بالایی داشته باشد در اولویت است.

پنج اولویت خود را اعلام کرده ام
 
وی بیان کرد: ۵ اولویت ما کارهای بزرگی است که برای سال ۱۴۱۴ پیش بینی شده و باور دارم در ۱۲ سال که تهران را ساختیم با سرمایه های این کشور که در صندوق امانت هست و سرمایه هایی که خارج شده و نخبگان و دلسوزان در سواحل دریای عمان و خلیج فارس می توانیم ایران را به پایتخت دوم اقتصادی جهان تبدیل کنیم.

قالیباف اظهارداشت: با شروع دولت چهاردهم مطمئن باشید حل مشکلات معیشت، سلامت و بهداشت، مسکن و خودرو در اولویت خواهد بود و مردم تحول را خواهند دید.

انتهیا پیام

نظر شما