شناسهٔ خبر: 67316586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور:

واریزی سود سهام عدالت جاماندگان تیرماه انجام می‌شود

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: واریزی سود سهام عدالت جاماندگان سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر حداکثر تا هفته جاری به حساب سهامداران انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عسکری توکلی عصر امروز_شنبه دوم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آمل با اشاره به اینکه توزیع سود سهام عدالت در سال‌جاری به مانند سنوات گذشته در دو مرحله انجام می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول پایان آذرماه و مرحله دوم پایان اسفندماه امسال واریز می‌شود.

وی افزود: طلب مردم نسبت به مابقی مابه‌التفاوت سود اسفندماه سال گذشته دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت و طبق مقرر با شرکت سپرده‌گذاری این واریزی تا پایان خردادماه بوده که تاکنون واریز نشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور با بیان اینکه عدم پرداخت این سود به تأخیر پرداخت دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آن در خردادماه پیگیری‌های لازم از سوی سهام عدالت دستور کار است تا هفته جاری تیرماه انجام شود، یادآور شد: تذکرات لازم به این شرکت‌ها از سوی هیأت مدیره داده شده و در صورت ادامه روند رسیدگی بر رفع این مشکل به طور جدی انجام می‌شود.

توکلی با تاکید بر اینکه بیشترین دستاورد سهام عدالت در دولت سیزدهم تحقق یافته است، گفت: در این دولت از میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ تومان سود برای هر فرد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد واریزی صورت گرفت.

وی از اجرای طرح ارائه تسهیلات با سودهای کم بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت خبر داد و مطرح کرد: این طرح در راستای آزادسازی سهام از سوی مقام معظم رهبری جهت ماندگاری مردم در شرکت‌های سهام پذیر و بر اساس تکلیف به دولت و مدیران سهام عدالت اجرا می‌شود تا شرایطی برای تسهیلات مردم بیاندیشند.

این مسئول ادامه داد: طی این منویات جلسات مکرری از سوی کانون و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت با مدیران دو بانک عامل انجام شود که با تصویب این طرح مقرر شد تا به هر یک از سهامداران در مرحله اول به تعدادی از ۳۰ تا یکصد میلیون تومان تسهیلات ارائه شود.

توکلی گفت: جهت حمایت از شرکت‌های سهام عدالت حضور یک رئیس‌جمهوری است تا این شرکت را باور داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای یک طرح جدید و مهم در این شرکت مطرح کرد: این طرح با دستور وزیر اقتصاد به بیمه مرکزی ارائه شد که بیمه شدن تمام سهام سهامداران در صورت خسارت از سوی شرکت سرمایه‌گذار طی چهار سال و غرامت ۳۰ میلیون تومانی فرد فوت شده طی تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه است.

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با بیان اینکه علاوه بر آن ۱۵ میلیون تومان هزینه پزشکی توسط بیمه پرداخت می‌شود که این طرح مورد موافقت بی نه مرکزی قرار گرفته و بزودی در سازمان بورس کشور نیز مصوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۹ میلیون ایرانی از سود شرکت‌های سهام عدالت بهره‌مند می‌شود که در دولت یازدهم و دوازدهم از ۱۱ شرکتی که از سبد سهام عدالت خارج شده بودند با تلاش این دولت برگشت هر یک از این شرکت‌ها دستور کار قرار گرفت.

نظر شما