شناسهٔ خبر: 67316551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جلیلی: امروز تکلیف نصف جهان را مردم تعیین می‌کنند

ايسنا : مزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر به اصفهان اظهار داشت: امروز تکلیف نصف جهان را مردم تعیین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

سعید جلیلی، امروز شنبه، ۲ تیرماه در سفر به اصفهان، در میدان امام(ره) در جمع مردم این‌ شهر، اظهار کرد: این میدان نقش جهانی مردم ایران است. اصفهان یاداور شکوه و تمدن ایران اسلامی است. نگاه به اصفهان اعتماد به نفس ملی را زیاد و زنده می‌کند. گذشته تاریخی و پرشکوه را به یاد می‌آورد.

خبر مرتبط
واکنش سعید جلیلی به اجماع جبهه انقلاب روی یک کاندیدا/نامزد انتخاباتی با FATF موافقت کرد؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره امکان اجماع کردن جبهه انقلاب بر یک کاندیدا طی روزهای آینده با توجه به پخش شدن آرا گفت: در این مسیر بحث تعارف و این برود و آن برود نیست؛ این مسیر وظیفه قطعی، شرعی و دینی است و پای وظیفه‌مان می‌مانیم.

وی افزود: امروز هر ایرانی باید یک نقش باشکوه داشته باشند. امروز تکلیف نصف جهان را مردم تعیین می‌کنند. مردم ایران از حادثه حماسه می‌سازند. چیزی که ما شعار می‌دهیم، برای مردم اصفهان تجربه است. اولین بار که به اصفهان آمدم قرار بود بسیاری از شهدا را تشییع کنند. البته یک بار هم ۳۰۰ شهید را تشییع کرده بودند. در آن روزها بوی خدا و معرفت این شهر را فرا گرفته بود. مردم اصفهان از حادثه حماسه می‌سازند و همه نقش آفرین و در صحنه هستند.

این داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اصفهان نماد پیشگامی مردم ایران در درک عمیق سیاسی و تصمیم به موقع‌شان هستند. در دوره مشروطه همین مردم با اندیشه خود از کالای داخلی حمایت کردند و بعد از آن پیشگام حمایت‌های اقتصادی هستند. مردم اصفهان در ترویج کالای داخلی تلاش کردند و در برابر تهدید خارجی ایستادند و خود باخته نشدند.

جلیلی ادامه داد: تاریخ اصفهان از چند قرن پیش تا امروز حماسه و شکوه بوده است. بهشتی‌ها، خرازی‌ها، کاظمی‌ها، میثمی‌ها، شهید همت و بسیاری دیگر در برابر بیگانگان ایستادند. اینجا تلفیق هنر و حماسه است. آیت‌ الله‌های بزرگ ما و هنرمندان اسلامی ما از اینجا هستند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت ما ۴۵ سال پیش یک انتخاب بزرگ کرد و آن را امتداد داد. اصفهان هم به گذشته و هم به امروز افتخار می‌کند. همین اصفهانی‌ها هستند که در عرصه‌های مقاومت و پیشرفت پیشگام هستند.

وی افزود: امروز همین جوانان هستند که با دست خود فناوری‌های جدید را می‌سازند و منفعل نیستند. اصفهان امروز یک جهان فرصت فناوری در دل خود دارد. نقش اصفهان مثل همین میدان جهانی‌ است. یک جهان فرصت را می‌شود اینجا دید.

جلیلی تصریح کرد: دانشگاه اصفهان می‌تواند به اندازه چند وزارتخانه بار از روی دوش مردم بردارد. این یک جهان فرصت باید ثمره یک ایران جهش باشد. اصفهان در زمان قاجار و مشروطه تا امروز پیشگام بوده است.

جلیلی اضافه کرد: پیام مردم ما برای دنیا می‌تواند شیرین باشد. باید قدر این فرصت را بدانیم. کجا بهتر از اصفهان که همه ایرانیان را به جهش تمدنی ایران اسلامی دعوت کنم.

وی تصریح کرد: برخی‌ها با وقاحت می‌گویند برخی‌ها می‌خواهند مانع استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی ملت ما باشند. با این حال دیدید شهید رئیسی ایرانی نه تنها ذلت نمی‌پذیرد، بلکه به قله‌های پیشرفت نگاه می‌کند. هر ایرانی امروز به این پویش دعوت شده است که ظرفیت خودش را پای کار بیاورد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این ملت باید به سطحی از زندگی برسد که الگوی جهان باشد. مفسدی که به دنبال منافع خودش باشد، لکه ننگی بر کشور است. ما باید در مقابل فقر و فساد قاطع برخورد کنیم. اگر به این افق بلند نگاه نکنیم، عزم و اراده جدی شکل نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: امروز انتخابات بزرگی خواهیم داشت و در فرصت کم نظیری قرار داریم. عده‌ای می‌گویند نمی‌شود و نمی‌توانیم، اما امروز تجربه زیادی را پشت سر داریم. دیدید که با بیگانه توافق کردند، اما نتیجه‌اش در نهایت بدتر شد. ما به عقب بر نمی‌گردیم‌.

نظر شما