شناسهٔ خبر: 67316484 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ایستادگی ‌و مقاومت، خط محتوایی هیئت‌ها در محرم است

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: در محرم امسال، ایستادگی و مقاومت به عنوان محور محتوایی خاص در هیئت‌ها طراحی شده و شعار هیئت‌ها هم امسال بر همین اساس است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مجید باباخانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در نخستین روز اولین نشست رؤسای شورای مداحان و هیئت‌های بانوان با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان تبلیغات از ابتدای تأسیس تاکنون، اظهار کرد: با حضور حجت‌الاسلام خاموشی در سال ۸۰، سازمان تبلیغات از یک مجموعه غیرمدون و غیر تشکیلاتی به مجموعه‌ای منسجم و کاری تبدیل شد. از سازمان تبلیغی به مجموعه فرهنگی تبدیل شد.

وی افزود: بر همین اساس ۴۰ مؤسسه تشکیل شد که قسمتی از  فعالیت‌ها عبارتند از؛ مؤسسه تبیان، مجموعه سوره مهر، مجموعه سازمان دارالقرآن کریم و ... که هرکدام مسئولیت و کاری خاص برعهده گرفتند.

وی گفت: حجت‌الاسلام قمی میان این مجموعه‌ها انسجام به وجود آورد و تمام مؤسسات حوزه کتاب را در بنیاد کتاب، مباحث مسجد را در بنیاد هدایت و امور رسانه‌ای را در سازمان رسانه‌ای سپهر تجمیع کرد.  

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی تأکید کرد: مجموعه بنیاد دعبل خزاعی و مرکز توسعه فعالیت‌های دینی که مجموعه‌های شاخص را هدایت می‌کردند و ... در سازمان هیئت و تشکل‌های دینی تجمیع شدند.

باباخانی گفت: در حوزه بانوان اساساً توجه کمی صورت می‌گرفت، در حالی که در موضوعات مختلف منشأ اثر هستند.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی تصریح کرد: متأسفانه معمولاً آقایان بدترین مکان را در مجالس مذهبی به خانم‌ها اختصاص می‌دهند و این موضوعات باید بررسی شود. فرزندان و نسل بعدی ما در کنار مادرشان هستند و باید به این قسمت توجه ویژه شود.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی بیان کرد: در حوزه شورا و کانون مداحان هم همین بود، معمولاً بانوان کم حضور داشتند. در حالی که امام راحل می‌فرماید انقلاب ما با حضور بانوان شکل گرفته و حضور بانوان، انقلاب را پیش برد. در دفاع مقدس هم مدیون جامعه بانوان هستیم و در دوره بعد از دفاع مقدس، نقش جدی را به بانوان ندادیم و دیدیم وقتی بانوان نباشند، شاهد اتفاقات نامبارک در جامعه هستیم.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی بیان کرد: هیئت رئیسه ملی شورای مداحان و هیئت‌های بانوان یک تأسیس جدید، با یک نظم جدید و متفاوت است. بدون یک شبکه کشوری و سامانه نمی‌توانیم گزارش‌گیری داشته باشیم. باید گزارش مدیریتی را ببینم تا برنامه‌ریزی داشته باشیم.

باباخانی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم هیئت را دولتی کنیم، اما اگر بدانیم چند هیئت مستمر داریم، برنامه‌ریزی ما را متفاوت می‌کند و از این طریق می‌توانیم توانایی هیئت‌ها  را بشناسیم و برنامه‌ریزی کنیم. امیدواریم با این فضا و این تشکل بتوانیم جمع نخبگانی را داشته باشیم؛ چراکه تجربه و توانمندی شما بانوان قطعاً در این عرصه اثر‌گذار است.  

وی در ادامه با توصیه به بانوان مداح ادامه داد: حتماً قبل از محرم جلسات خود را ماهانه تشکیل بدهید. آن چیزی که به شما رسمیت می‌دهد تشکلیل همین جلسات و پیگیری است. به وسیله فضای صنفی خودتان می‌توانید اثرگذار باشید و امکانات شهر را برای کمک بسیج کنید.

باباخانی گفت: در محرم امسال، ایستادگی و مقاومت به عنوان محور محتوایی خاص در هیئت‌ها طراحی شده و شعار هیئت‌ها هم امسال بر همین اساس است.  

وی گفت: جوانان باید محور مقاومت را هم از بعد بین‌المللی و هم از بعد زندگی شخصی خود، بشناسند. این یک اصل است که باید در هیئت‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد. هر‌کجا ایستادگی کردیم، مایه سربلندی شد و هر‌کجا وا دادیم، سرشکستگی ایجاد شد.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی اظهار کرد: ایستادگی جلوه‌های مختلفی دارد که باید به آن پرداخته شود و برای قشر متناسب با زبان خودش مطرح شود. در دهه پنجم انقلاب و در زمان رسیدن به قله باید به ایستادگی و مقاومت بسیار پرداخته شود.  

همچنین، همزمان با برگزاری اولین نشست رؤسای شورای مداحان و هیئت‌های بانوان، انتخابات هیئت رئیسه کشوری این شورا برگزار شد و با رأی رؤسای شورای هر استان در نهایت، خانم رحیمیان از استان البرز به عنوان رئیس، خانم رفیعی از استان یزد به عنوان نایب رئیس و خانم فردی از سمنان به عنوان دبیر هیئت رئیسه انتخاب شدند.

انتهای پیام

نظر شما