شناسهٔ خبر: 67316434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دعوت رئیس دادگستری زرند به حضور حداکثری مردم در انتخابات

رئیس دادگستری زرند، برای انتخاب آگاهانه فردی اصلح به منظور استمرار موفقیت‌های نظام، مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری زرند گفت: هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت مجاهد بزرگ انقلاب اسلامی حضرت آیت الله دکتر بهشتی فرصتی است تا شخصیت این عالم جلیل القدر که با پایه گذاری قوه قضاییه و پاکسازی و خالص سازی آن خدمات بزرگی را به مردم و انقلاب داشته است را بازگو کنیم.

وی افزود: شهید بهشتی به واسطه حوزوی و دانشگاهی بودن شناخت کاملی نسبت به جامعه و نیاز‌های شهروندان داشت و به واسطه ویژگی‌های شخصیتی که در عین اقتدار دلسوز بود و خصلت مردمی که داشت در بین شهروندان ماندگار شد و با ریاست بر قوه قضاییه انقلابی عظیم و بزرگ ایجاد کرد و امروزه اسلامی سازی دستگاه قضا، لایحه‌های قصاص و ... در راستای تحقق عدالت اسلامی از ایشان به یادگار مانده است.

فرحبخش تصریح کرد: شهید بهشتی اهل سازش با مجرمین نبود و برایش جایگاه افراد و مسئولیت آن در رسیدگی عادلانه به جرائم شان تفاوتی نداشت و در عین مظلومیت به شهادت رسید.

رئیس دادگستری زرند، قضات دستگاه قضا را ادامه دهندگان راه شهید بهشتی دانست و گفت: امروزه قضات شریف دستگاه قضایی با کمبود امکانات شبانه روز در تلاش برای کشف حقیقت و صدور آرا هستند، به گونه‌ای که طی پارسال قریب به ۳۴ هزار پرونده به دستگاه قضایی وارد و این موضوع زمانی جالب توجه می‌شود که بدانیم تنها ۱۴ قاضی در دادگستری شهرستان داریم که بایستی به آن‌ها رسیدگی کنند و این مهم جز با از خودگذشتگی و ایثار قضات انقلابی شهرستان ممکن نمی‌شد.

این مقام قضایی، کاهش ۸ درصدی سرقت، کاهش قریب ۵ درصدی ورودی پرونده و کاهش ۵۶ درصدی پرونده‌های رانندگی بدون پروانه را حاصل اقدامات پیشگیرانه و آرای بازدارنده دانست و بیان کرد: مردمی کردن امورات نیاز و مشارکت آن‌ها در حل مشکلات و ایجاد سازش از دیگر اقدامات دستگاه قضایی است و در این زمینه با استفاده از مداخلات مردمی در قالب برنامه مصلحین و حکمین قرآنی ۳۲۰ پرونده به سازش منتهی شده که این رقم در حدود ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به آن هاست.

رئیس حوزه قضایی زرند، افزایش پرونده‌های توهین و ضرب و جرح را معنی دار دانست و خواستار مشارکت فعالانه دستگاه‌های مرتبط برای حل موضوع شد و گفت: دستگاه قضایی در صدور آرا قاطع عمل خواهد کرد و به عنوان رئیس دادگستری شهرستان اعلام می‌کنم، ایجاد سازش در پرونده‌های قتل نفس عمدی و قصاص که با خشونت بسیار نیز اتفاق افتاده و امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد، در اولویت‌ها نخواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند بیان داشت: با آنکه هزار و ۲۲۵ حکم مجازات جایگزین حبس در شهرستان طی پارسال صادر شده است؛ اما همگان باید بدانند که دستگاه قضایی تنها از آزادی‌های مشروع افراد صیانت می‌کند و هر عملی که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به این امر و آزادی دیگران آسیب برساند مشروع نخواهد بود و برخورد قضایی در اینگونه جرائم و به ویژه کشف حجاب سازمان یافته که ضمن ضربه به روح و روان افراد در جامعه به دنبال آسیب رساندن به نظام هستند هیچگونه اغماضی انجام نخواهد گرفت.

فرحبخش با توجه به در پیش بودن انتخابات، مشارکت حداکثری را پشتوانه رئیس جمهور منتخب از هر جناحی دانست و گفت: از همه مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه فردی اصلح به منظور استمرار موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌کنم.

 

 

نظر شما