شناسهٔ خبر: 67316199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صفری: نوزدهمین اجلاس وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا دوشنبه در تهران برگزار می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز گفت که تهران روز دوشنبه چهارم تیر ماه میزبان نوزدهمین اجلاس وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا است و ۲۵ هیأت در سطح وزیر خارجه، قائم مقام وزیر خارجه و معاون وزارت خارجه در این نشست شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) دوم تیر ماه در نشستی خبری از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) در تهران خبر داد و گفت: نوزدهمین اجلاس وزرای خارجه است که در تهران برگزار می‌شود. از سپتامیر سال گذشته عهده‌دار ریاست شدیم و اولین جلسه آن را شهید امیرعبداللهیان برگزار کرد.

به گزارش فارس، وی افزود: همه کشورهای قدرتمند آسیایی عضو این مجمع هستند و همکاری دارند.

صفری بیان کرد: روز یکشنیه نشست کارشناسان برگزار می‌شود.

معاون وزیر خارجه با اشاره به ۳۵ کشثر عضو این مجمع گفت که فردا و پس فردا حدود ۴۱ هیأت در تهران حضور خواهند یافت که ۲۵ هیأت در سطح وزیر خارجه، قائم مقام وزیر خارجه و معاون وزارت خارجه در این نشست شرکت می‌کنند.

صفری اضافه کرد که فردا ساعت ۹ نشست کارشناسان برگزار و روی بیانیه کار خواهد شد و امیدواریم بیانیه را برای روز دوشنبه و تصویب در نشست وزرای خارجه نهایی کنیم.

معاون وزیر خارجه گفت که اجلاس روز دوشنبه چهارم تیر ماه در سطح وزرای خارجه و به ریاست علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.

این دیپلمات ازشد ایرلنی همچنین گفت امیدواریم دبیرکلی ایران در نشست روز دوشنبه مورد تایید کشورهلی حاضر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ملاقات‌های دوجانبه باقری خواهد داشت.

صفری درباره ترکیب ۲۵ هیأتی که در سطح وزیر خارجه، قائم مقام و معاون وزیر خارجه در نشست تهران شرکت می‌کنند، گفت که ۱۱ تا ۱۲ وزیر خارجه، ۵ تا ۶ قائم مقام وزیر خارجه و بقیه معاون وزیر خارجه در این نشست شرکت می‌کنند.

معاون وزیر حارجه همچنین گفت که تایلند به احتمال زیاد عهده‌دار ریاست دوره‌ای این مجمع بعد از ایران خواهد بود و در نشست تهران در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین گفت که یک پاراگراف کامل درباره فلسطین در بیانیه مزیور در نظر گرفته شده و امیدواریم به هدف مورد نظر ما برسد.

وی ادامه داد: قرار بود اجلاس روسای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در قطر برگزار شود که به دلیل شرایط جاری در غزه به تعویق افتاد و قرار است در آینده نزدیک برگزار شود.

صفری همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که در بخش تجارت اناق‌های بازرگانی در اصفهان شرکت کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما