شناسهٔ خبر: 67316064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش نمایندگان مجلس به بیانات امروز رهبر انقلاب

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداها نباید از تخریب دیگری پلکانی برای صعود خود بسازند بلکه باید با تقویت عقلانیت بستر انتخاب مناسب را برای مردم فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداها نباید از تخریب دیگری پلکانی برای صعود خود بسازند بلکه باید با تقویت عقلانیت بستر انتخاب مناسب را برای مردم فراهم کنند.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی کشور مبنی بر ضرورت پرهیز کاندیداها از صحبت‌هایی که منجر به شادی دشمنان ملت ایران می شود، بیان کرد: ما همه عضو یک خانواده هستیم و قرار است که خودمان را برای ملت ثابت کنیم. کاندیدها کارنامه خود و برنامه های خود را برای مردم تبیین کنند. دلیلی ندارد که کاندیداها صرفا به نقد دیگران بپردازند.

وی در ادامه اظهار کرد: کاندیداها نباید از تخریب دیگری پلکانی برای صعود خود بسازند. این یک قاعده دینی و مذهبی بوده که در مکتب امامین انقلاب وجود داشته و حضرت آقا نیز بار دیگر به درستی تذکر دادند. برخی رفتارهایی که منجر به دوقطبی سازی در جامعه می‌شود، مسبوق به سابقه است و دیگر جواب نمی دهد. 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای در ادامه تاکید کرد: به اعتقاد من کاندیداها باید منصفانه قضاوت کرده و منصافانه صحبت کنند. هیچ کس حق تخریب دیگری را ندارد. مردم باید بفهمند کاندیداها چه برنامه‌ای برای اداره کشور دارند. به جای اینکه کاندیداها عواطف را برانگیزند، عقلانیت را تقویت کنند تا مردم انتخاب اصلح داشته باشند.

بامری: کاندیداها بهانه به دست دشمن ندهند

نماینده ایرانشهر در مجلس تاکید کرد: نباید بیان مواضع و دیدگاه‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باعث ایجاد دودستگی و ناامیدی در بین مردم شده و بهانه به دست دشمن دهند.

رحمدل بامری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به کاندیداها گفت: امیدوارم ملت بزرگ ایران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حماسه دیگری در پای صندوق های رای خلق کنند.

وی افزود: مردم فرد اصلح و کسی را انتخاب کنند که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه همه مکلف به اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم، گفت: در این برهه وظیفه تمامی کاندیداها اجرای دقیق بیانات حضرت آقا است؛ آنها نباید باعث ایجاد دودستگی و ناامیدی در بین مردم شده و بهانه به دست دشمن دهند.

بامری افزود: باید مواضع و دیدگاه های کاندیداها باعث انسجام، وحدت و همدلی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شود نه اینکه به سمت اتهام زنی و فرافکنی روند.

وی در پایان اظهار کرد: همان طور که همواره ملت شریف ایران در تمامی ادوار حضور و انتخاب‌شان را اثبات کردند، در این دور از انتخابات نیز حضور پرمعنایی داشته و فرد اصلاحی را انتخاب کنند که به دنبال جل مشکلات مردم باشد.

بشیری: کاندیداها از ایجاد چند قطبی پرهیز کنند

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداها باید از ایجاد و فضاسازی‌های چند قطبی در جامعه پرهیز کرده و به عنوان یک کارشناس خبره به مشکلات نگاه کنند.

فرهاد بشیری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی و تاکید بر ضرورت پرهیز کاندیداها از صحبت‌هایی که سبب شادی دشمنان ملت ایران می‌شود، بیان کرد: در ارتباط با همه مسائل کشور حتما باید نقد و بررسی انجام شود. یکی از توفیقات بزرگ انقلاب اسلامی این بوده که مردم هم می‌توانند نسبت به مسائل اظهارنظر کنند. هیچ کسی نیز در جایگاهی قرار ندارد که مورد نقد قرار نگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات ریاست جمهوری حتما باید مسائل باز شده و نقد شوند. مردم وقتی پای صندوق رای می‌آیند باید بدانند که به چه کسی و با چه برنامه‌ای رای می‌دهند. به عبارتی باید ابهام زدایی از همه مسائل صورت گیرد. بحث مناظرات و بیان دیدگاه‌های کاندیداها خیلی به این موضوع کمک خواهد کرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همه این مسائل مهم‌تر این بوده که حواس کاندیداها به این موضوع بوده که مسائل را به نحوی نقد و بررسی کنند تا به وحدت ملی ما لطمه وارد نکند و دشمن نتواند از آن بهره برداری داشته باشد. قطعا باید اشکال یابی صورت بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: کاندیداها باید از ایجاد و فضاسازی‌های چند قطبی در جامعه پرهیز کنند. حتما باید به عنوان یک کارشناس خبره به مشکلات نگاه شود. کاندیداها باید آسیب‌ها را شناسایی کرده و آنها را به چالش بکشند. نباید به نحوی باشد که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کند.

نادری: کاندیداها به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی نباشند

عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: اظهارات کاندیداها به سمتی نرود که نتیجه آن ایجاد شکاف اجتماعی باشد چون نتیجه‌ای جز شاد کردن دشمن در حوزه بین‌المللی ندارد.

احمد نادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به کاندیداها گفت: همواره در تمامی انتخابات‌ها توصیه مقام معظم رهبری به کاندیداها رعایت اخلاق انتخاباتی و دوری از بداخلاقی است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دوره از انتخابات نیز بر با رعایت اخلاق توسط کاندیداها تاکید داشتند؛ اینکه آنها از دروغگویی و مجادله پرهیز کرده و به دنبال بحث‌های پوچ نباشند.

نماینده تهران در مجلس همچنین بیان کرد: براین اساس می‌توان توصیه رهبر معظم انقلاب را ‌ مبتنی بر به امر حکمرانی تحلیل کرد؛ از منظر داخلی اختلافات باعث ایجاد شکاف و عمیق‌تر شدن آن و همچنین از هم گسیختگی و عدم انسجام اجتماعی در بدنه شود.

وی افزود: از بعد بین‌المللی نیز، اختلافات، به هم پریدن‌ها و بداخلاقی‌ها این پیامی را به دشمنان می‌دهد که سرمایه اجتماعی پایین و شکاف‌ها جدی است.

نادری در پایان و در جمع‌بندی گفت: بر این اساس نباید کاندیداها با اظهارات خود به سمتی روند که باعث شکاف اجتماعی شود چون نتیجه آن شاد شدن دشمن در حوزه بین‌المللی می‌شود./ایسنا

حسینی کیا: کاندیداها در جهت خشنودی دشمن گام برندارند

نماینده مردم‌کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به سمتی خشنودی ملت و ایجاد یکپارچگی داخلی گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی در خصوص ضرورت پرهیز کاندیداها از بیان کردن مطالبی که منجر به شادی دشمنان ملت ایران می شود، بیان کرد: تمام کاندیداها بزرگوار باید به سمتی گام‌برداشته که دل مردم عزیز خودمان را شاد کنند نه اینکه خدایی نکرده با بیان مطالبی منجر به خشنودی دشمنان ملت شوند. کاندیداها باید کمک کنند تا شاهد انسجام ملی باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: همواره حرف‌های تفرقه انگیز منجر به ایجاد اختلاف در کشور خواهد شد اما اگر کاندیداها ملاک را ایجاد وحدت و انسجام ملی قرار دهند، این وحدت مشارکت حداکثری را رقم خواهد زد که حاصل آن اقتدار ملی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم خودشان همه چیز را می‌بینند و قضاوت خواهند کرد. کاندیداها نیز باید برنامه های خود را برای مردم تبیین کرده و با صحبت‌های خود بستر یکپارچگی و انسجام ملی را فراهم کنند. این مشارکت و یکپارچگی داخلی است که برای کشور اقتدار می آفریند.

نظر شما