شناسهٔ خبر: 67316021 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

۳۰ مدرسه اوتیسم در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت ۳۰ مدرسه اوتیسم در مراکز استان‌های کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضامراد صحرایی عصر شنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز اوتیسم شهر کرمانشاه همزمان با ۱۳ پروژه دیگر آموزشی و ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در شهرک دولت آباد؛ به نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: در طول ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی به مردم ایران نزدیک هفت هزار مدرسه در کشور ساخته شده یعنی روزی هشت مدرسه که بی سابقه است.

وی عدالت را محور و مرکز تمام برنامه های شهید رئیسی اعلام کرد و گفت : ۶۴ درصد مدارس ساخته شده در دولت شهید رئیسی در مناطق روستایی و محروم بوده است.

صحرایی همچنین با اشاره به ساخت بیش از سه میلیون متر مربع فضای آموزشی با ۳۲ هزار کلاس درس در دولت مردمی شهید رئیسی گفت: دولت مردان دولت سیزدهم همچنان خدمت به مردم در چهل خدمت این شخص بزرگوار را رها نکردند و امروز شاهد افتتاح ۱۳ پروژه آموزشی در کرمانشاه با هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع بویژه در مناطق محروم هستیم که امیدواریم با بهره برداری از این فضاهای آموزشی استعداد دانش آموزان مستعد این مناطق شکوفا شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود؛ ایجاد ردیف استخدام ۲۲۶ هزار معلم را از دیگر کارهای بزرگ شهید رئیسی در طول خدمت کوتاهش اعلام کرد.

اعتبارات آموزش و پرورش آستان کرمانشاه ۱۰ برابر شده است

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم به خدمات دولت سیزدهم دولت شهید رئیسی اشاره کرد و با بیان اینکه امسال اعتبارات آموزش و پرورش استان کرمانشاه ۱۰ برابر تخصیص یافته است گفت: در طول دولت سه ساله شهید رئیسی بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

محمدطیب صحرایی با اشاره به اهمیت و توجه حوزه نظام تعلیم و تربیت در این خصوص در کنار توجه به‌ مسائل فیزیکی و ساخت و ساز آموزشی خواستار توجه به وضعیت معلمان شد.

وی همچنین به در دست ساخت بودن خوابگاه ۲۶۰ تختخوابی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این خوابگاه در راستای کمک به معلمان و دانشجویان معلم تا ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

گفتنی است مراسم کلنگ زنی مدرسه خیر ساز ۱۵ کلاسه «حشمت الله عیوضی» در منطقه جعفرآباد شهر کرمانشاه همچنین دستور ساخت مدرسه فرسوده دولتی همجوار آن با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش بود.

«رضا مراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش عصر امروز شنبه وارد کرمانشاه شد و پس از افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آموزشی و ورزشی با امام جمعه کرمانشاه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما