شناسهٔ خبر: 67315875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رکورد اشتغال صنعتی در دولت سیزدهم/ایجاد ۳۳۱ هزار اشتغال جدید

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوره سه ساله دولت سیزدهم رکورد اشتغال صنعتی در کشور شکسته شد و فقط در حوزه معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۳۱ هزار اشتغال جدید ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،محمدمهدی برادران در همایش ملی روز اصناف که در برج سلامت مشهد برگزار شد اظهارداشت:دستاوردها و موفقیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین توفیقات دولت سیزدهم در مناظرات انتخاباتی دیده نشد.اگر فردی کشور ما را صرفا در این مناظرات بخواهد بشناسد، باور می کند که در این سه سال تمام آمار منفی که دوستان (در مناظرات انتخاباتی) اعلام می‌کنند به نفع مردم مثبت شده است؟

وی افزود: در نمودار ارائه شده، سه سال عملکرد شهید رییسی پاک یا سانسور شد و نمودار عملکرد دولت قبل را به عنوان عملکرد دولت کنونی ارائه کردند؛ عملکرد دولت سیزدهم توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ارایه شده است

برادران عنوان کرد: در دولت سه ساله شهید رئیسی 9 هزار واحد تولیدی راکد در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی احیا شد که از این تعداد هزار و 841 واحد مربوط به صنایع عمومی و 6 هزار و 631 پروانه جدید بهره‌برداری صنعتی عمومی صادر شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت  خاطرنشان کرد: در دوره سه ساله دولت سیزدهم رکورد اشتغال صنعتی در کشور شکسته شد و فقط در حوزه معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت 331 هزار اشتغال جدید ایجاد شد.

برادران گفت:آمار دولت سه ساله شهید رئیسی نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف تغییر کرده است، آمار اقتصادی در هشت ساله دولت قبل به یک درصد مثبت هم نرسیده بود و امسال رشد اقتصادی نسبت به آن دوران چهار برابر شده است. سهم زیادی از 667 هزار پروانه تولیدی که در کشور وجود دارد متعلق به اصناف است و در شرایط کنونی مسئله اول 20 استان کشور کمبود کارگر است.

وی با بیان این مطلب که شهید رئیسی در مدار مبارزه با فساد و حمایت از تولید تا روز آخر ایستادگی کرد افزود: نمی‌توان مشکلات ریشه‌ای اقتصادی کشور را ظرف سه سال حل کرد، واقعا بی انصافی است که افراد در نشست‌ها و مناظره‌ها، خدمات دولت رئیسی را نگویند، اصناف به عنوان نبض جامعه می‌توانند قضاوت کنند؛ فساد را نمی‌توان در سه سال رفع کرد، عده‌ای از روز نخست در کار شهید رئیسی اخلال ایجاد کردند، افرادی که از آنها دعوت شده بود نه تنها همراهی نکردند بلکه سهم خواهی کردند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: اگر شهید جمهور به جاهای مختلف سفر می‌کرد به این دلیل بود که قبلا کسی به آن نقاط نرفته بود؛ شهید رئیسی به محرومترین نقاط استانی مانند کرمان سفر کرد که حتی بخشدار یا فرماندار کرمان هم جرات نکرده بودند به آنجا بروند اما شهید جمهور رفت تا به ما نشان دهد که باید تا آخربا تلاش و همت ایستادگی کرد.

انتهای پیام/282

نظر شما