شناسهٔ خبر: 67315869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آزادی ۲۱۷ زندانی غیر عمد به همت ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد

معاون رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ ماه اخیر به کمک ستاد دیه استان ، ۲۱۷ زندانی غیر عمد آزاد شدند. معاون رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ ماه اخیر به کمک ستاد دیه استان ، ۲۱۷ زندانی غیر عمد آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسنعلی فاتحی در دیدار شورای عالی قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد افزود: برای آزادی این تعداد زندانی ۲۶۱ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض از سوی ستاد دیه استان پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به خدمات پزشکی قانونی استان نیز افزود: این اداره پیگیری راه اندازی ادارات پزشکی قانونی در شهرستان‌های لنده و مارگون است.

معاون رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد همچنین به اقدامات دادگاه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: نرخ رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۰۵ درصد است که توانستیم جایگاه دوم را در کشور بدست بیاوریم.

فاتحی اضافه کرد: در تیرماه سال گذشته، ۳۲ هزار و ۶۶۰ پرونده وجود داشت که از این تعداو ۲۲ هزار و ۳۰۰ پرونده از آنها کاسته شده که نرخ ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نرخ رسیدگی پرونده‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه در دادسرای عمومی و انقلاب استان هم گفت: پنج هزار و ۶۹۱ پرونده در تیرماه گذشته وجود داشت که در بازه زمانی ۹ ماه این تعداد از دستور کار خارج شد.

فاتحی با بیان اینکه نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه تجدید نظر استان ۱۰۲ درصد است گفت: از این حیث نیز دارای رتبه چهارم در کشور هستیم.

معاون رئیس کل دادگستری استان همچنین نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه انقلاب در ۹ ماه اخیر را هم ۱۰۴ درصد عنوان کرد و عنوان کرد: در این زمینه نیز دارای رتبه ۳ در کشور هستیم.

فاتحی نرخ رسیدگی‌به پرنده‌ها در دادگاه کیفری را در این مدت ۱۰۲ پرونده عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۷ پرونده باقی مانده است و در کشور نیز رتبه هشتم را دارا هستیم.

راه اندازی کارورزی قضات

وی مهمترین اقدامات دادگستری در سطح استان را راه اندازی کارورزی قضات در استان اشاره کرد و گفت: با این کار می‌توان کسری قضات استان را رفع کرد.

افزایش ۵۰ درصدی تشکیلات قضایی در استان

معاون رئیس کل دادگستری استان افزایش تشکیلات قضایی در استان را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: تعداد شعب تجدید نظر ۸ مورد بود که به ۱۲ مورد افزایش یافته است.

فاتحی سپس به اقدامات دادگستری استان در حفظ حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۹ ماه، ۲۳۸ هکتار از اراضی منابع ملی با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.

وی افزود: در همین رابطه نیز از تغییر کاربری ۳۴۹ هکتار از اراضی ملی استان جلوگیری شد.

۱۴ هزار و ۶۱۲ پرونده منجر به صلح و سازش

فاتحی ادامه داد: در بخش صلح و سازش نیز از ۳۸ هزار و ۲۶۹ پرونده ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف استان، ۱۴ هزار و ۶۱۲ پرونده منجر به صلح و سازش شد.

وی همچنین از صلح و سازش شش قتل غیر عمد با همکاری مردم، ریش سفیدان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان خبر داد.

فاتحی گفت: در اجرای رسیدگی به اعتراضات مردمی به احکام قضایی نیز طبق ماده ۴۷۷ قضایی، ۸۰۰ فقره اعاده دادرسی داشتند که از این تعداد ۷۲۴ پرونده رد و ۷۶ پرونده مورد موافقت قرار گرفت.

وی همچنین عنوان کرد: در یک سال گذشته، ۲۸ هزار و ۱۸۰ سند مالکیت کاداستری صادرشد که رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

قوه قضاییه یکی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان هم در این دیدار ضمن تشکر ازشورای عالی قضات و کارکنان دادگستری استان گفت: دادگستری در راستای قوانین خداوند و اجرای دستورات پروردگار حرکت می‌کند.

آیت الله حسینی افزود: یکی از پایه‌های این نظام قوه قضاییه است که طبیعتا هرچه این پایه‌های مهم محکم و استوار باشد این انقلاب محکم و استوار است و اگر این پایه‌ها بلرزد طبیعتا به همان نسبت مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید.

وی به اقدام دادگستری در مشکل کارخانه قند اشاره کرد و گفت: نمونه این اقدامات همین کارخانه است که ربطی به تحریم ندارد و الان بیش از ۱۸۰ نفر مشغول به کار شدند.

از یکم تا ۷ تیر به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی بنام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

انتهای پیام 

نظر شما