شناسهٔ خبر: 67315804 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این نسخه ویژه بی ام و X5 مخصوص آفرودبازها است

صاحب‌خبر -

مونیخی‌ها از نسخه ویژه بی ام و X5 به مناسبت 25 سالگی عرضه آن پرده برداشتند. این مدل ایکس 5 به پیشرانه پرتوان و انواع امکانات آفرودی مجهز است.

طرفداران اس یو وی‌های بی ام و روزهای هیجان‌انگیزی را سپری می‌کنند. اخیراً نسل جدید بی ام و X3 با طراحی به‌روزرسانی شده و پیشرانه‌های ارتقا یافته به‌صورت رسمی معرفی شد و جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که یک اس یو وی جذاب دیگر از این خودروساز آلمانی به نمایش گذاشته شده است. مونیخی‌ها به مناسبت 25 سالگی عرضه بی ام و X5 به بازار، از یک نسخه ویژه از این شاسی بلند لوکس با عنوان Silver Anniversary Edition رونمایی کرده‌اند که از المان‌های آفرودی برخودار است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • معرفی
  • امکانات
  • مشخصات فنی
  • قیمت

معرفی نسخه ویژه 25 سالگی بی ام و ایکس 5

نسل اول X5 با کد E53 که همچنین اولین اس یو وی تاریخ بی ام و بود، روز سپتامبر سال 1999 از کارخانه اسپارتانبورگ این شرکت در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا بیرون آمد. از آن زمان تاکنون، 4 نسل از این شاسی بلند به عرضه رسیده و بی ام و با مجموعه شاسی بلندهای لوکس قد و نیم‌قد خود به شهرتی جهانی دست پیدا کرده است.

نسخه ویژه آفرودی بی ام و X5 نسخه ویژه آفرودی بی ام و X5

حالا مونیخی‌ها برای جشن گرفتن این اتفاق کلیدی در تاریخچه خودشان نسخه Silver Anniversary بی ام و ایکس 5 را معرفی کرده‌اند که مبتنی بر تیپ xDrive40i مدل 2025 این شاسی بلند توسعه پیدا کرده است. این نسخه رنگی منحصر به فرد با نام Lime Rock Grey دارد و همچنین نشانی ویژه روی درب صندوق عقب آن قرار گرفته است.

امکانات ایکس 5 نسخه Silver Anniversary

بی ام و هیچ‌وقت با آفرود شناخته نمی‌شد و عملاً تا به حال یک خودرو آفرودی به معنای واقعی کلمه روانه بازار نکرده است. با وجود این، اگر دوست داشتید که بی ام و را با چاشنی آفرود ببینید، این نسخه ویژه X5 دقیقاً به همین کنجکاوی شما پاسخ می‌دهد. این نسخه از سیستم تعلیق بادی با قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی، اجزای محافظ اضافی زیر بدنه، فاصله بهتر نسبت به سطح زمین و چهار حالت رانندگی (xSnow ،xSand ،xGravel و xRocks) بهره می‌برد. هر کدام از این حالت‌ها تنظیماتی پیش‌فرض در زمینه ارتفاع خودرو، کنترل کشش، شتاب‌گیری، تعویض دنده و سایر عوامل دارند.

نسخه ویژه آفرودی بی ام و X5 نسخه ویژه آفرودی بی ام و X5

این پایان امکانات آفرودی نسخه ویژه بی ام و X5 نیست و این خودروساز آلمانی همچنین یک دوربین با عنوان xOffroad را برای آن ارائه می‌دهد که توانایی فیلمبرداری از محیط اطراف تا سرعت 35 کیلومتر بر ساعت را دارد. با استفاده از قابلیت xOffroad View از طریق نمایشگر مرکزی هم می‌توان شیب زمین، احتمال غلت و فاصله نسبت به سطح زمین را مشاهده کرد.

نمای عقب نسخه ویژه آفرودی بی ام و X5 نمای عقب نسخه ویژه آفرودی بی ام و X5

رینگ‌های 20 اینچی دو رنگ از پکیچ M Sport با تایرهای همه‌جارو (A/T)، روف رک و المان‌های تیره‌رنگ برخی دیگر از ویژگی‌هایی‌اند که این شاسی بلند آفرودی BMW را تکمیل می‌کنند. نهایتاً در کابین این خودرو هم تریم فیبر کربن و نشان مخصوص کنسول مرکزی به چشم می‌خورند. نشان مذکور با نوشته «25 سال X5» به راننده تاریخچه و اهمیت این اس یو وی را یادآوری می‌کند.

مشخصات فنی بی ام و X5 آفرودی 

این بی ام و X5 نیرو محرکه خود را از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ با سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی می‌گیرد. این پیشرانه می‌تواند 375 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای شتاب گرفتن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 5.2 ثانیه زمان نیاز دارد. یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته هم نیرو محرکه این خودرو را به هر چهار چرخ هدایت می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت نسخه ویژه جدید BMW X5 

نسخه آفرودی شاسی بلند ایکس 5 نسخه آفرودی شاسی بلند ایکس 5

بی ام و تولید این نسخه ویژه از ایکس 5 با را در ماه آگوست پیش رو (مرداد تا شهریور) آغاز می‌کند و برنامه دارد فقط حدود 1000 دستگاه از آن برای بازار آمریکا تولید کند. این خودروساز قیمت این خودرو را 81 هزار و 75 دلار اعلام کرده است که 11 هزار و 900 دلار گران‌تر از نسخه استاندارد ایکس 5 تیپ xDrive40i به حساب می‌آید.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و X3 M با تیونینگ منهارت، یک اسب وحشی 650 اسب بخاری است + عکس بی ام و XM تیونینگ منصوری، یک شاسی بلند اسپرت بی‌مثل و مانند است رضوانی آرسنال به نمایش گذاشته شد؛ شاسی بلند ضدگلوله مخصوص سیاستمداران + عکس بوگاتی توربیون با موتور V16 هیبرید و 1800 اسب بخار قدرت رونمایی شد آئودی از قوی ترین خودرو خود در تمام تاریخ رونمایی کرد

نظر شما