شناسهٔ خبر: 67315699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتحادیه عرب: اقدام ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، «شجاعانه» است

تهران- ایرنا- اتحادیه عرب امروز (شنبه) ضمن استقبال از تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، آن را اقدامی شجاعانه خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، اتحادیه عرب تأکید کرد که تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، تصمیمی شجاعانه و بیانگر ایستادگی این کشور دوست در سمت درست تاریخ است.

«جمال رشدی» سخنگوی رسمی دبیر کل اتحادیه عرب گفت که گسترش دامنه به رسمیت شناختن کشور فلسطین نشان می‌دهد که باور جامعه جهانی به محال بودن تداوم اشغالگری و ضرورت اجرای راه‌حل دو دولتی در حال افزایش است.

وی افزود که به رسمیت شناختن کشور فلسطین اقدامی مهم در جهت تشکیل کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ است.

سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب همچنین از تمامی کشورهایی که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست تا تصمیم اخلاقی، قانونی و سیاسی در این خصوص اتخاذ کنند چرا که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به تحقق صلح و پایان اشغالگری کمک می‌کند.

وزارت امور خارجه ارمنستان روز جمعه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایروان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

وزارت امور خارجه ارمنستان در این بیانیه‌ افزود: وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه یکی از موضوعات اصلی در دستور کار سیاسی بین المللی و نیازمند راه حل است.

وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر اسرائیل ساعاتی پس از اعلام این تصمیم، سفیر ارمنستان در تل‌آویو را فراخواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر این کشور در تل آویو را احضار کردیم تا به شدت او را توبیخ کنیم.

پیشتر نیز سه کشور اروپایی اسپانیا، اسلوونی و ایرلند در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

نظر شما