شناسهٔ خبر: 67315645 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

فعالیت‌های تابستانه مدارس آغاز می‌شود

۱۴ طرح عملیاتی، تشکیلاتی و مهارت آموزی از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در کنار طرح‌های تشکل های دانش آموزی برای تابستان امسال تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

۱۴ طرح عملیاتی، تشکیلاتی و مهارت آموزی از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در کنار طرح‌های تشکل های
دانش آموزی برای تابستان امسال تدارک دیده شده است.
به گزارش مهر، قرار است از امروز فعالیت‌های تابستانه مدارس آغاز شود.«تربیت، بدون توقف» شعار فعالیت‌های تابستانی امسال است.
بنا بر گفته مسؤولان معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش امسال قرار است در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی از جمله ۱۱۸۲ کانون، ۸۴۰ دارالقرآن، مدارس منتخب از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور و ۳۴۶ اردوگاه برگزار شود.
اوایل اردیبهشت بود که حجت الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از تعطیلی مدارس در تابستان گفته بود: اگر معتقدیم تربیت یک فرآیند است و مقطعی و گذرا نیست، این فرایند نباید چهار ماه متوقف شود.نمی‌شود با پایان سال تحصیلی، فرآیند تربیت متوقف شود و بعد از چهار ماه دوباره شروع شود.
پورثانی وعده داده بود که در تابستان همکاری مدارس و مساجد بیشتر شود؛ او در این زمینه گفته بود:در شهر تهران در حال برنامه‌ریزی هستیم که در ۳۵۰ مدرسه، ۳۵۰ مسجد وارد مدرسه شده و فعالیت تابستانه انجام دهند.
پورثانی همچنین با تاکید بر موقعیت‌های مختلف یادگیری گفت: تنوع موقعیت‌های یادگیری یعنی اگر دانش‌آموز توانست با این فضاهای غیرحضوری، با فضای رفتن پای گروه‌های مردمی یک مهارت را کسب کرد آن مهارت وارد کارنامه او شود و ارزش داشته باشد.
در همین راستا آموزش و پرورش تلاش کرد در موقعیت‌های مختلف آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان را به صورت حضوری و غیرحضوری پیگیری کند.با این حال سهم طرح‌های حضوری، عملیاتی و تشکیلاتی و مهارت‌آموزی نسبت به برنامه‌های غیرحضوری و مجازی بسیار بیشتر است.

نظر شما