شناسهٔ خبر: 67315205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چهاردانگه شهردار ندارد/ دیوان عدالت اداری رسیدگی کند

با گذشت ۳ ماه از تصدی سرپرستی شهرداری چهاردانگه و از آنجا که هنوز شهردار جدید از سوی مراجع ذی‌صلاح تأیید و معرفی نشده است، رئیس شورای اسلامی شهر چهاردانگه خواستار رسیدگی سریع و خارج از وقتِ دیوان عدالت اداری به پرونده شهرداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، در مجموعه شهرداری چهاردانگه از زمان آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر، انتخاب شهردار یکی از مهم‌ترین آزمون‌ها و اقدامات اعضای دور ششم شورای شهر چهاردانگه بوده و پس از سپری کردن زمان زیادی و انجام آزمون و خطا و کش و قوس‌های فراوان، در نهایت با بررسی و انتخاب گزینه‌های پیشنهادی شهرداری و رد صلاحیت‌ها، نهایتاً پس از 18 ماه بلاتکلیفی در اسفند 1401 شهردار منتخب شورا با حکم استاندار تهران به طور رسمی به سمت شهردار این شهر منصوب و معرفی شد.

از همان روزهای نخست معرفی شهردار، پروژه‌های معطل‌مانده در شهر با رفع موانع و تعامل با ادارات و پیمانکاران و پیگیری‌های متعدد، دوباره فعال و روحی تازه بر کالبد شهرداری دمیده شد.

با این حال پس از گذشت چندماه با پیگیری‌های یکی از شهرداران گذشته چهاردانگه و با ابلاغ رأی شعبه 27 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری به استانداری تهران، مقام عالی دولت در استان تهران با استناد با دادنامه‌ای قطعی در حکمی وی را مجدد به‌عنوان شهردار چهاردانگه تعیین کرد.

هر چند که یک روز پس از آن اعضای شورای شهر چهاردانگه در جلسه فوق‌العاده در دو مصوبه به شماره‌های 98 و 99 شهردار را عزل و شهردار پیشین و منتخب خود را به‌عنوان سرپرست شهرداری چهاردانگه معرفی کردند.

اما دوباره و با حکم دیوان، شهردار قبلی به سمت خود در شهرداری بازگشت. عملاً پس از انتشار رأی دیوان و ابلاغ‌نامه استاندار تهران، مجموعه فعالیت‌های شهرداری دچار رکود و سردرگمی شده و علاوه بر بلاتکلیفی در امور جاری شهرداری، پروژه‌های عمرانی شهر نیز دچار تعطیلی موقت شد و در این میان پرسنل شهرداری در بلاتکلیفی به سر برده و رتق‌وفتق امور معطل‌مانده و به‌نوعی شهرداری چهاردانگه دچار ایست قلبی و تعطیلی شد. این در حالی است که در نهایت در روزهای پایانی سال گذشته (1402) یک نفر به‌عنوان سرپرست شهرداری چهاردانگه انتخاب شد.

پس از آن اعضا از همان روزهای نخست سال جاری، با برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی فردی متعهد و متخصص برای تصدی سمت شهردار به استانداری معرفی کردند اما اکنون و پس از گذشت 3 ماه از تصدی سرپرستی شهرداری هنوز شهردار جدید چهاردانگه از سوی مراجع ذی‌صلاح تأیید و معرفی نشده است.

در همین راستا رئیس شورای اسلامی شهر چهاردانگه با ارسال نامه‌ای در تاریخ 23 خرداد جاری به رئیس شعبه 45 دیوان عدالت اداری، ضمن اشاره به بازداشت شهردار قبلی و شکایت قضایی مبنی بر عدم حضور شهردار در محل کار و فعالیت‌های مرتبط با آن در شهرداری چهاردانگه و اینکه شهر به جهت نبود شهردار دچار چالش و موجب نارضایتی شهروندان شده است، از دیوان عدالت اداری خواستار رسیدگی به پرونده خارج از وقت شد.

حمزه خوارزمشاهی به‌منظور تنویر افکار عمومی و پاسخ به پیگیری مطالبات مردم از سوی خبرنگاران، در نشستی با خبرنگاران گفت: با توجه‌ به بلاتکلیفی شهر و عدم تعیین تکلیف از سوی دیوان عدالت اداری از فرماندار اسلامشهر، استاندار و مسئولان قضایی می‌خواهیم کمک کنند تا شهر ما از چالش و سردرگمی خارج شود.

رئیس شورای شهر چهاردانگه افزود: در این مدت در مجموعه مدیریت شهری تمام تلاشمان را به کار بستیم تا کاری بر زمین نماند، اما این شهر مشکلات فراوانی با حریم شهرهای تهران، شهر آفتاب و اسلامشهر دارد و درآمد حاصل از عوارض شرکت‌های مطرح این شهر به خزانه دولت می‌رود و با عدم تعیین تکلیف شهردار، پروژه احداث ایستگاه مترو و پروژه‌های نیمه‌تمام به‌کندی پیش می‌رود.

خوارزمشاهی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری برای رشد و توسعه شهر چهاردانگه بیان کرد: خوشبختانه بعد از سال‌ها انتظار طرح جامع این شهر بازنگری و ابلاغ و 230 هکتار به فضای شهری افزوده شد؛ ایستگاه مترو با پیشرفت بیش از 50درصدی پیش می‌رود و در صورت تعیین تکلیف شهردار و استفاده از ظرفیت اموال شهرداری، پروژه‌های نیمه‌تمام سرعتی دوچندان خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر چهاردانگه گفت: ما تنها شهری هستیم که 65درصد بودجه را عمرانی بسته‌ایم و در همین راستا برنامه‌های مدونی برای تعریض آیت‌الله سعیدی و احداث کمربندی جنوبی شهر و رفع معضل ترافیک، تکمیل پروژه‌های فرهنگی و ورزشی شهر، آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی، توسعه فضای سبز شهری و...  داریم که می‌طلبد با همراهی و همکاری مسئولان شهرستان اسلامشهر و استان تهران دستورات لازم صادر و چهاردانگه از چالش و گرفتاری در دیوان خارج شود و کارهای بر زمین‌مانده شهر به پایان و بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما