شناسهٔ خبر: 67315144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان اوقاف:

۲۵۰۰ بقعه متبرکه کشور آماده برگزاری برنامه‌های دهه ولایت شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری برنامه‌های دهه ولایت با عنوان «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در ۲۵۰۰ آستان مقدس امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد.  

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار حج و اوقاف ایرنا اظهار داشت: در این ایام ویژه برنامه «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» برگزار می‌شود و ۲۵۰۰ بقعه این برنامه هایی که پیش بینی شده است را به فراخور اقتضائات و ظرفیت هایشان اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های دهه ولایت از ۲۷ خرداد شروع شده و تا پنجم تیرماه که روز عید سعید غدیر خم هست ادامه خواهد داشت، افزود: فضاسازی، آذین بندی و اطلاع رسانی از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در این ایام است و عوامل اجرایی طی این مدت عهده دار اطلاع رسانی آن هستند.

عادل با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه نیز گفت: برگزاری مراسم عید سعید غدیر خم هم با حضور سادات و علمای منطقه در شب و صبح عید غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام شهادت سید محرومان و سیدالشهدای خدمت، مرحوم شهید آیت الله رئیسی قرار داریم بزرگداشت یاد و خاطره ایشان در برنامه‌ها نیز مد نظر قرار دارد.

به گفته وی، آیین غبارروبی امامزادگان نیز با حضور مسئولان و اصناف مختلف برگزار می شود، برخی برنامه‌ها نیز در بقاع متبرکه که از ظرفیت مناسب برخوردار هستند مانند جنگ معارفی، ایستگاه‌های صلواتی و اطعام غدیر با کمک خیرین برگزار می شود. محافل قرآنی و حفظ خطبه غدیر نیز در امامزادگان اجرا خواهد شد.

نظر شما