شناسهٔ خبر: 67315100 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انجمن تولیدکنندگان فولاد در نامه‌ای به وزارت صمت:

واردات ورق سرد و گالوانیزه محدود شود

تهران-ایرنا- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای به معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار محدودسازی واردات ورق سرد و گالوانیزه و تغییر در نحوه تعیین سهمیه مواد اولیه کارخانه‌ها تولیدکننده آن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از انجمن فولاد، خلیفه سلطانی در نامه خود به رضا محتشمی‌پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، آورده است: نسبت حجم معامله به عرضه در سه‌ماهه سال جاری برای ورق سرد به ۷۵ درصد و برای ورق گالوانیزه به ۵۵ درصد رسیده است؛ از سوی دیگر آمار واردات دو ماهه نیز حاکی از تداوم رشد واردات این ورق‌ها به کشور است، در حالی که حدود ۵۰ درصد ظرفیت تولید کارخانه‌های ورق سرد و ۷۰ درصد ظرفیت تولید کارخانه‌ها ورق پوشش‌دار خالی است.

دبیر انجمن فولاد در این نامه استدلال کرده که در چنین شرایط خطیری، اختصاص ارز برای واردات این ورق‌های فولادی که تولید داخلی مازاد بر نیاز دارد، نه‌تنها هیچ توجیهی ندارد؛ بلکه موجب تضعیف تولید داخلی و هدررفت سرمایه‌گذاری‌ها می‌گردد.

انجمن فولاد همچنین تاکید کرد: تعیین سهمیه مواد اولیه کارخانه‌های تولیدکننده این ورق‌های فولادی بر اساس میزان فروش آنها در بورس کالا در شرایط رکودی فعلی موجب کاهش تولید کارخانه‌ها و در نتیجه پیامدهای اجتماعی و مالی متعدد برای تولیدکنندگان ورق‌های فولادی می‌گردد که بر خلاف شعار سال مبنی بر جهش تولید است

نظر شما