شناسهٔ خبر: 67315084 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

«شهدای خدمت» از مجموعه اخلاق ۱۰ تایی می‌شود

انتشارات کتابستان معرفت از انتشار قریب‌الوقوع کتاب‌های «کلاس شهادت» و «کلاس بندگی» از همین مجموعه درباره ۲ تن از شهدای سقوط بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «کلاس شهادت» که گزیده‌ای از اندیشه‌های اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی است، به زودی توسط کتابستان معرفت منتشر می‌شود.  این کتاب که جزو مجموعه اخلاق انتشارات کتابستان معرفت است، توسط محمدحسین فرمانی گردآوری و تألیف شده و با خواندن آن می‌توان متوجه شد شهید رئیسی بر طبق ایدئولوژی، اندیشه، تفکر و ارزش‌هایی که سال‌ها در سخنرانی‌هاش شنیده می‌شد، عمل می‌کرد و تک تکِ رفتارها و عملکردهایش در دوره های مختلف مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی بر اساس اعتقاداتش بوده است.
 
در بخشی از این کتاب آمده: «هرکس در هر جایگاهی هست باید خود را موظف بداند به خدمت رسانیِ مخلصانه به مردم. این خیلی اهمیت دارد در زندگیِ یک انسانِ سالک إلی الله؛و در این سلوک، باید توجه کند به مبارزه با فقر، و مبارزه با فساد، و مبارزه با تبعیض! و این یعنی اجرای عدالت! عدالتِ علوی چه اقتضا می کند؟ هرچه را در جای خودش قرار دادن! اینکار ممکن است برخی را عصبانی کند! اما مهم نیست؛ مهم آن است که خدا بپسندد.»
پیش از این نیز از کتابستان معرفت، ۸ کتاب دیگر از مجموعه اخلاق منتشر شده بود که «کلاس اخلاق» با تألیف فرمانی را می‌توان یکی از آن‌ها دانست. این کتاب مجموعه گفتارهای اخلاقی از آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) را شرح می‌داد. در بخشی از این کتاب هم آمده: «روح انسان خسته می‌شود؛ همان طور که بدن انسان خسته می‌شود. وقتی بدن خسته می‌شود با استراحت و خوابیدن، خستگی‌اش را رفع می‌کنیم.خستگی روح را نیز باید با شنیدن موعظه رفع کنیم ... پس بفرمایید موعظه.»
به نظر می‌رسد کتاب «کلاس شهادت» در سبک کتاب «کلاس اخلاق» که سال ۱۳۹۸ منتشر شده، تهیه و تنظیم شده باشد. بنا است کتاب دیگری با همان سبک و همان مؤلف درباره اندیشه‌های اخلاقی و اعتقادی حجت‌السلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز که در حادثه سقوط بالگرد کنار رئیس جمهور به شهادت رسید، نیز به چاپ رسیده و منتشر شود. این کتاب «کلاس بندگی» نام گرفته است.
هنوز اطلاعاتی از قیمت کتاب‌های «کلاس بندگی» و «کلاس شهادت» در دسترس نیست؛ اما کتاب «کلاس اخلاق» هم‌اکنون در سایت انتشارات کتابستان به قیمت ۱۸۸ هزار تومان به فروش می‌رود.

نظر شما