شناسهٔ خبر: 67314937 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تخصیص 7.9 همت به شرکت راه آهن / این بودجه چه شد؟

صاحب‌خبر -

یک کارشناس ریلی در شبکه های اجتماعی از مدیر روابط عمومی راه آهن پرسید: 7.5 همت را چه کرده اید؟

تخصیص 7.9 همت به شرکت راه آهن / این بودجه چه شد؟
تین نیوز

در حالی که معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی با وخیم توصیف کردن شرایط و شاخص های صنعت ریلی کشور این وزارتخانه را مکلف به تدوین عملیات اجرایی اصلاح وضعیت کنونی حمل و نقل ریلی کشور کرده، یک کارشناس ریلی در شبکه های اجتماعی از مدیر روابط عمومی راه آهن پرسید: 7.5 همت را چه کرده اید؟
به گزارش خبرنگار تین نیوز، این کارشناس نوشت: آقای مختاری ( جلال مختاری مدیر روابط عمومی راه آهن ) از نقدهای سیاسی به مدیرعامل راه آهن گله کرده اند، سوال اینجاست آیا نامه معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور هم سیاسی است؟ راستی 7.5 همت را چه کرده اید؟ اگر بودجه های چند هزار میلیاردی می گیرید، چرا حق دسترسی را چندین مرتبه افزایش داده اید؟

به گزارش تین نیوز، در چند روز گذشته تصویر نامه حمید پاداش معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور  منتشر شده که طی آن بر تخصیص حداقل 200 درصد اعتبار مصوب سالانه در سال های 1400، 1401 و 1402 و در مجموع سال های یاد شده ، رقمی حدود 7.9 همت تحت عنوان بهسازی ، نوسازی و نگهداری خطوط راه آهن  به شرکت راه آهن تاکید شده است.

در این نامه همچنین عنوان شده که با توجه به پیگیری های انجام شده این معاونت نظر به وخامت شاخص های کلیدی عملکرد راه آهن و عدم تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در این بخش، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده نسبت به رفع مشکلات بخش خصوصی و استفاده بهینه از مسیرهای ریلی موجود و افزایش بهروری افزایش ظرفیت حمل بار داخلی برنامه ریزی مدون و متقنی ترتیب دهد. علاوه بر اینکه عملیات اجرایی اصلاح وضعیت کنونی حمل و نقل ریلی کشور تدوین و اجرایی شود.

توییت ریلی

نامه به وزارت راه و شهرسازی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما