شناسهٔ خبر: 67314931 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه ها/ دوم تیر 1403

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است.

تكميل۳۲ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۳ سال اخیر ۳۲ هزار کلاس درس در کشور تکمیل شده که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار بوده است.وي خاطرنشان کرد: شهید رئیسی احیاگر تربیت معلم بود و ریل دانشگاه به نحوی قرار داده شد که ثمره‌ آن، تربیت نیکوی معلم است.

اختصاص امتیاز ویژه در رتبه‌بندی برای مصححین آزمون‌های نهایی

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص امتیاز ویژه در بخش شایستگی‌های حرفه‌ای در رتبه‌بندی برای مصححین آزمون‌های نهایی خبر داد..به گفته وي، میزان این امتیاز بر اساس گزارش دریافتی از سامانه و مبتنی بر کیفیت و کمیت فعالیت مصححین عزیز خواهد بود.

فعاليت 30 درصد دانش‌آموزان با نيازهای ویژه در مسابقات ورزشی و فرهنگی 

وزیر آموزش و پرورش  روز شنبه دو تیرماه در آیین افتتاح اردوگاه‌های دانش‌آموزی گنجنامه و امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان با نیاز ویژه از تحصیل باز نمانند و در حال حاضر ۳۰ درصد این دانش آموزان در مسابقات ورزشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

در این مراسم سلف سرویس و خوابگاه دانش آموزی استثنایی اردوگاه امیرالمومنین(ع) همدان افتتاح شد.

گفتنی است: این پروژه از محل اعتبار سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در زمینی به متراژ ۸۸۰ مترمربع احداث و آماده بهره برداری می باشد.

آغاز ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سوم تیرماه

ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سوم تیرماه آغاز ومعرفی‌شدگان از روز یکشنبه سوم تیر  به مدت ۴ روز مهلت دارند تا با مراجعه به سامانه ثبت‌نام و ارزیابی تکمیلی به آدرس https://psd.cfu.ac.ir، نام کاربری خود را کد ملی و کلمه عبور را در کد پروفایل وارد و نسبت به ثبت، تکمیل و تایید اطلاعات شناسایی، بارگذاری مدارک درخواستی، بررسی، تأیید و دریافت فرم اعلام آمادگی ارزیابی تکمیلی اقدام کنند.

انعقاد  تفاهم نامه سبد بیمه ای آموزش وپرورش با شرکت های بیمه دانا و معلم

طی مراسمی، تفاهم‌نامه  بیمه‌ وزارت آموزش و پرورش با شرکت های بیمه  دانا و شرکت بیمه معلم بسته شد. در اين تفاهم نامه امکان خدمت‌رسانی بیمه‌های دانا و معلم به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و بالغ بر ۱۵ میلیون نفر دانش‌آموز تحت پوشش انواع خدمات بیمه‌ای این شرکت ها به مدت ۱۵ ماه فراهم شد.

معاون برنامه ريزي و توسعه منابع  در اين مراسم گفت:این اولین باری است که ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برای انتخاب شرکت بیمه‌گرشان تصمیم می‌گیرند که این موضوع قطعا سبب ارتقاء سطح خدمات بیمه گر وافزایش رضایتمندی دربین فرهنگیان عزیز خواهد شد.

 برگزاري آزمون تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ ۲۰ تیر

آزمون تکمیل ظرفیت پایه یازدهم و دوازدهم دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ روز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند برای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه یازدهم و دوازدهم طبق ضوابط شرکت در آزمون ثبت‌نام کنند.

شرط ثبت‌نام برای این آزمون، اشتغال به تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، کسب حداقل نمره ۱۲ در تمامی دروس و معدل کل ۱۵ در امتحانات خرداد سال جاری و تکمیل نمون برگ تقاضای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت در محل دبیرستان مورد تقاضا است. دانش‌آموزانی که در آزمون یک مدرسه پذیرفته شوند، مجاز به ثبت‌نام در سایر مدارس نمونه دولتی و فرهنگ نیستند.

آغاز فعالیت‌های تابستانه مدارس

۱۴ طرح عملیاتی، تشکیلاتی و مهارت آموزی از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در کنار طرح‌های تشکل های دانش آموزی برای تابستان امسال تدارک دیده شده است.

قرار است از فردا فعالیت‌های تابستانه مدارس آغاز شود« تربیت، بدون توقف» شعار فعالیت‌های تابستانی امسال است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:، برنامه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش امسال قرار است در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی از جمله ۱۱۸۲ کانون، ۸۴۰ دارالقرآن، مدارس منتخب از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور و ۳۴۶ اردوگاه برگزار شود.

بزرگترین تعهد مدرسه‌سازی در اصفهان

در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی و با پیگیری‌های مجمع خیرین مدرسه ساز، ۶۰ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار استان اصفهان ساخته خواهد شد.همچنین مقرر شد اولویت ساخت مدارس با مناطقی محروم، مناطق دچار پدیده فرونشست، مناطق دارای مدارس دونوبته با تراکم بالا باشد.

بهره گیری از اردوگاه های دانش آموزی در جهت تربیت همه جانبه ی دانش آموزان

رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس؛ روز شنبه دوم تیرماه در آیین افتتاح اردوگاه‌های دانش‌آموزی گنجنامه و نیازهای ویژه امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: این نخستین اردوگاه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، ان شالله در آینده نزدیک به همت خیرین گرانقدر و حمایت های دولت خدمتگزار، نظیر این اردوگاه برای دانش آموزان نیازهای ویژه سابر مناطق کشور احداث خواهد شد.

وي تصریح كرد: در ۱۰۱۷ روز خدمت عاشقانه رئیس جمهور ۳۲ هزار کلاس درس با مشارکت خیرین تحویل دانش آموزان شد. سراسر وجود شهید جمهور پر از دغدغه ، احساس نگرانی و پیگیری برای حل مسائل فضای آموزشی بود و لحظه ای از خدمت به دانش آموزان غافل نبودند

ثبت‌نام ۱۷ هزار گروه جهادی در آموزش و پرورش

مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار گروه جهادی در سامانه اتناب ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۵۰۰ گروه طلاب، بسیج و خارج از آموزش و پرورش هستند گفت: ۱۵۰۰۰ گروه جهادی آموزش و پرورشی هستند.

وي با بیان اینکه هدفگذاری شاداب‌سازی، بهسازی، مرمت و رنگ‌کاری ۱۱۰ هزار کلاس درس در طول سال تحصیلی نشانه‌گذاری شده اما گستره فعالیت در سراسر کشور تا چهلم شهدای خدمت انجام می‌شود گفت: در طرح شهید عجمیان به همه گروه‌ها و مناطق اعلام شده تمام برنامه‌ها با نام چله خدمت انجام شود.

نظر شما