شناسهٔ خبر: 67314890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر صنعت:

دستاوردهای دولت سیزدهم در مناظرات انتخاباتی دیده نشد

برادران گفت: دستاوردها و موفقیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین توفیقات دولت سیزدهم در مناظرات انتخاباتی دیده نشد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی برادران گفت: فرض کنید اگر فردی کشور ما را صرفا در این مناظرات بخواهد بشناسد، آیا باور می‌کند که ایران در هسته ای، بیوشیمی و نانو جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست؟ باور می‌کند که قدرت هفدهم اقتصادی دنیاست؟ باور می کند که در این سه سال تمام آمار منفی که دوستان (در مناظرات انتخاباتی) اعلام می‌کنند به نفع مردم مثبت شده است؟ در نمودار ارائه شده، سه سال عملکرد شهید رییسی پاک یا سانسور شد و نمودار عملکرد دولت قبل را به عنوان عملکرد دولت کنونی ارایه کردند.

وی با تاکید بر این که آمار عملکرد دولت سیزدهم توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ارایه شده است ادامه داد: در دوره سه ساله دولت شهید رئیسی ۹ هزار واحد تولیدی راکد در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی احیا شد که از این تعداد هزار و ۸۴۱ واحد مربوط به حوزه معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و ۶ هزار و ۶۳۱ پروانه جدید بهره‌برداری صنعتی در حوزه معاونت صنایع عمومی صادر شد.

معاون وزیر صمت گفت: در دوره سه ساله دولت سیزدهم رکورد اشتغال صنعتی در کشور شکسته شد و فقط در حوزه معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۳۱ هزار اشتغال جدید ایجاد شد.

برادران با اشاره به حماسه مردم مشهد به ویژه اصناف در تشییع پیکر شهید جمهور در این شهر تداوم این حضور را در انتخابات ریاست جمهوری خواستار شد و گفت: جامعه صنفی بدون هیاهو و اغتشاش تصمیم می‌گیرد، رئیس جمهور پنجشنبه و جمعه‌ای نبود که در سفر نباشد، به هر استانی که وارد می‌شد، اول به سراغ واحدهای تولیدی احیا شده می‌رفت و از احیای آن ها واقعا خشنود می‌شد و به واقع دوست داشت که تولید در کشور رونق گیرد.

وی اظهار کرد: آمار دولت سه ساله شهید رئیسی نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف تغییر کرده است، آمار اقتصادی در هشت ساله دولت قبل به یک درصد مثبت هم نرسیده بود و امسال رشد اقتصادی نسبت به آن دوران چهار برابر شده است.

اوادامه داد: نمی‌توان مشکلات ریشه‌ای اقتصادی کشور را ظرف سه سال حل کرد، واقعا بی انصافی است که افراد در نشست ها، خدمات دولت رئیسی را نگویند، اصناف به عنوان نبض جامعه می‌توانند قضاوت کنند به طور مثال بحران لوازم خانگی در کشور حل شد و امروز آن قدر تولید لوازم خانگی باکیفیت در کشور زیاد شده است که تولیدکنندگان مسیر صادرات را در پیش گرفته‌اند و تنوع محصولات در این بخش باعث شده که گاه زیر قیمت به فروش می رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به طور قطع فساد را نمی‌توان در سه سال رفع کرد، عده‌ای از روز نخست در کار آقای رییسی اخلال ایجاد کردند، افرادی که از آنها دعوت شده بود، همراهی نکردند بلکه سهم خواهی نمودند. البته آقای رئیسی در مدار مبارزه با فساد و حمایت از تولید تا روز آخر ایستادگی کرد، اگر شهید جمهور به جاهای مختلف سفر می‌کرد دلیلش این بود که قبلا کسی به آن نقاط نرفته بود.

برادران اضافه کرد: شهید رییسی به محرومترین نقاط استانی مانند کرمان سفر کرد که حتی بخشدار یا فرماندار هم جرات نکرده بودند به آنجا بروند اما شهید جمهور رفت تا به ما نشان دهد که باید تا آخر تلاش و همت کرد.

معاون وزیر صمت گفت: سهم زیادی از ۶۶۷ هزار پروانه تولیدی که در کشور وجود دارد متعلق به اصناف است در دولت شهید رییسی شمار اتاق های اصناف کشور به ۴۰۱ مورد و تعداد اتحادیه‌ها در کشور به هفت هزار و ۴۵۰ مورد رسید و در شرایط کنونی مساله اول ۲۰ استان کشور کمبود کارگر است.

برادران افزود: در این دولت بازرسی اصناف به خود اصناف سپرده شد که خراسان رضوی در این زمینه موفق عمل کرده است و باید جایگاه صنفی خود را همان طور که بوده حفظ کنیم، افراد جدیدی که وارد صنف می‌شوند باید توسط اتحادیه آموزش داده و نظارت شوند، باید خود اتحادیه پروانه های کسب را زیر نظر داشته و باید اتحادیه محور بررسی تخلفات باشد تا چایگاه رفیع اصناف در بین مردم حفظ شود.

نظر شما