شناسهٔ خبر: 67314635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: استفاده از فرصت‌ غدیر برای بیان حقایق تاریخی، روشنگری و هدایتگری مردم ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: طلاب و روحانیون باید از فرصت غدیر و محرم برای روشنگری، هدایتگری و آشنایی مردم‌ و بویژه نسل جدید با معارف اسلامی استفاده کنند. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: طلاب و روحانیون باید از فرصت غدیر و محرم برای روشنگری، هدایتگری و آشنایی مردم‌ و بویژه نسل جدید با معارف اسلامی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ آیت‌الله مصطفی محامی روز شنبه در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون شهر زاهدان اظهار کرد: باید از فرصت عید غدیر و ایام محرم حداکثر استفاده را برای هدایت و تبلیغ داشته باشیم.
وی بیان کرد: در خصوص غدیر و بحث امامت و ولایت باید حقایق تاریخی را بیان کرده و عقیده خود را بدون توهین، دشنام و تحریک احساسات مخالف بروز دهیم چرا که ما شیعه هستیم و به شیعه بودن خود افتخار می‌کنیم و آن را کتمان نکرده و باید پای عقیده‌ای که آن را حق می‌دانیم بایستیم و با رعایت همه جوانب از آن دفاع کنیم

امام جمعه زاهدان گفت: گاهی در این جهت کم کار کرده‌ایم و حتی بخشی که با اهل سنت اتفاق دارد را هم بیان نمی‌کنیم چرا که جریان غدیر می‌تواند محور وحدت باشد و مشترکات فراونی دارد .
وی افزود: اگر فردی تبریک اهل سنت در خصوص واقعه غدیر را نفاق می‌داند آگاه نیست که بزرگان آن‌ها جز اولین نفراتی بودند که با بیان "بخ بخ لک یا علی" به امام علی(ع) تبریک گفته‌اند.
آیت الله محامی بیان کرد: واقعه رخ داده در آیات قرآن مورد اشاره قرار گرفته، نقل روایات شأن نزول اهل سنت هست و در نقل‌های تاریخی آن ها هم آمده و اختلاف تنها بر این است که معنای کلمه مولا را دوست بدانیم یا ولی و هر چه که باشد واقعه‌ای که اتفاق افتاده مهم و دارای شأن بالایی است که پیامبر این همه جمعیت را در هوای داغ معطل کرد و حتما اتفاق ویژه‌ای بوده که در آیه قرآن آمده است: "یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ" و حتما مهم بوده که برای حضرت خیمه زدند و پیامبر امامه خود را بر سر حضرت علی(ع) گذاشت و به نوعی مراسم تاج گذاری را انجام داد و سپس اصحاب خدمت حضرت رسیدند و به ایشان تبریک گفتند و این موارد در نقل اهل سنت هم آمده و حتما یک اتفاق مهمی بوده که بزرگان اصحاب مطرح می‌کردند ای کاش در زندگی دنیا چیزی نداشتیم و فقط یکی از فضیلت‌های چندگانه علی را داشتیم و جریان غدیر را نقل می‌کردند.
وی اظهار کرد: باید از این فرصت‌ها برای روشنگری، هدایتگری و آشنایی مردم‌ بویژه نسل جدید با معارف اسلامی، تاریخ اسلام، ارزش‌ها و معارف دینی استفاده کنیم.
امام جمعه زاهدان بر لزوم استفاده از فرصت تابستان جهت برقراری ارتباط بیشتر با آموزش و پرورش و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید از فرصت فراغت استفاده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام پذیرد چرا که در غیر این صورت دشمن این کار را خواهد کرد.
وی افزود: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بحث زندگی با آیه‌ها را در ماه مبارک رمضان شروع کرد که اتفاق خوبی است اما باید گسترش بیشتری پیدا کرده و در طول سال نیز ادامه پیدا کند.

استفاده از فرصت‌ غدیر برای بیان حقایق تاریخی، روشنگری و هدایتگری مردم ضروری است

 

طلاب معیارهای فرد اصلح را بیان کنند

وی با اشاره‌ به انتخابات پیش رو عنوان کرد: ما با یک فاجعه روبرو شده و رئیس جمهور عزیز خود را از دست دادیم اما معتقدیم خداوند حکیم خداوند رحیم هم هست و امیدواریم اگر بر حسب حکمت این اتفاق رخ داده بر حسب رحمت مایه خیر باشد و اتفاقات خوبی رخ بدهد.
آیت الله محامی بیان کرد: حضور پرشور مردم در مراسمات تشییع پیکر شهید جمهور نشان داد که مردم عملا پای انقلاب هستند و امیدواریم خداوند کمک کند تا در ادامه هم حماسه حضور پر شور مردم در انتخابات‌ را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: لازمه کار این است که هر کدام از ما در هر کجایی که هستیم در راستای هدایتگری و تاثیرگذاری جهت پیشرفت کشور تلاش کنیم.
امام جمعه زاهدان گفت: بحث دیگر انتخاب اصلح است و مردم دولت‌های مختلف را تجربه کرده‌اند و امیدواریم فراموش نکرده باشند و به گونه‌ای انتخاب کنند که شخص انتخاب شده خود را سرباز ولایت بداند و همپای با ولی برای رشد و پیشرفت انقلاب به کار و تلاش بپردزاد.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به مسوولان دفتر و نمایندگان خود ابلاغ فرمودند که نسبت به هیچ یک از افراد کاندید شده اظهار نظر نکنند.
آیت الله محامی گفت: طلاب و روحانیون باید معیارها را بیان کنند تا مردم بتوانند بر اساس آن معیارها فرد اصلح را انتخاب کنند و نکته مهم در این جهت حضور پر شور مردم در انتخابات است.

نظر شما