شناسهٔ خبر: 67314555 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیشرفت فیزیکی تونل دوم حیران نمین به ۶۰ درصد رسید

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه تونل دوم حیران در مسیر اردبیل - آستارا خبر داد و گفت: از نظر زمان‌بندی لاینینگ اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل حیران جلوتر از برنامه قرار دارد و تا پایان تیرماه این بخش تکمیل می‌شود. معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه تونل دوم حیران در مسیر اردبیل - آستارا خبر داد و گفت: از نظر زمان‌بندی لاینینگ اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل حیران جلوتر از برنامه قرار دارد و تا پایان تیرماه این بخش تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ علی یوسف‌زاده روز شنبه اظهار کرد: پروژه تونل دوم حیران در راستای توسعه طرح‌های بزرگراهی استان و گره گشایی از ترافیک به ویژه در تعطیلات در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این تونل ترافیک در گردنه حیران برطرف شود.

وی اضافه کرد: محور اردبیل - آستارا یکی از مسیرهای شریانی اصلی استان در اردبیل در کریدور غربی و شرقی است که در راستای انتقال ترافیک استان‌های شمالغرب کشور به استان‌های شمالی ایفای نقش می‌کند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه طرح احداث تونل شمالی در گردنه حیران واقع در مسیر اردبیل - آستارا به عنوان یکی از مسیرهای شریانی جهت تبدیل به بزرگراه در نظر گرفته شده است، افزود: در مسیر تونل حیران در روزهای تعطیل و ایام گردشگری در طول سال همیشه با گره ترافیکی و در حقیقت آزار و اذیت مردم همراه بود به طوری که شهروندان در مواقعی حتی بیش از ۲ ساعت در این محور در ترافیک می‌ماندند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به روند عملیات اجرایی تونل حیران گفت: طرح احداث تونل دوم حیران و راه‌های طرفین آن به طول ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر بوده که ۷۳۰ متر آن تونل و ۶۰ متر گالری و مابقی راه‌های دسترسی طرفین می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به حفاری مقطع فوقانی تونل در سال ۱۴۰۱، عملیات حفاری مقطع تحتانی و همزمان اجرای گالری ورودی تونل و در ادامه نیز اجرای پوشش‌های تونل آغاز شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۳۷ متر از طول تونل مقطع برداری تکمیل شده است ، همچنین در طول ۶۳۰ متر بتن‌ریزی پاشنه طرفین ، ۶۱۸ متر عایق‌های حفاظتی و رطوبتی سه‌لایه و در مجموع ۶۰۶ متر از مجموع ۷۹۰ متر طول گالری و لاینینگ تونل تکمیل شده و ادامه عملیات نیز به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

یوسف‌زاده بیان کرد: اتمام و تکمیل تونل دوم حیران و راه‌های طرفین علاوه بر تسهیل تردد مخصوصاً در ایام گردشگری سال، کاهش ترافیک، کوتاهی زمان سفر و کاهش مصرف سوخت و در نهایت آرامش سفر در محور اردبیل - آستارا را به همراه خواهد داشت.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: با بهبود شرایط جوی و با آزادسازی معارضین در ورودی و خروجی تونل عملیات اجرایی راه‌های دسترسی تونل تسریع شد و تمام تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل این است که این طرح زودتر از برنامه زمان‌بندی به اتمام برسد.

یوسف‌زاده گفت: از بابت مشکلات مالی که گریبانگیر طرح‌های عمرانی و راه‌سازی استان شده طرح احداث تونل شمالی حیران جزو طرح‌هایی است که مشکل مالی آن رفع شده است.
طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا در دست اجرا است.

نظر شما