شناسهٔ خبر: 67314443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمادگی پلیس فتا برای برخورد با جرایم مرتبط با تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با تبیین برخی جرایم مرتبط با تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، از آمادگی و برنامه‌ریزی ویژه برای رصد و پایش اخبار و مطالب منتشر شده در حوزه فضای مجازی مرتبط با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرهاد شاطری ظهر امروز _شنبه دوم تیر_ در نشست هم‌اندیشی که با اصحاب رسانه با حضور رئیس ستاد انتخابات استان و دادستان عمومی و انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: برخی اقدامات سو مرتبط با تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی توسط قانون‌گذار جرم‌انگاری شده و پلیس فتا با حساسیت ویژه‌ای در حال رصد و پایش فضای مجازی و احصای تخلفات و جرایم احتمالی در این حوزه است.

وی افزود: ضمن هشدار به قانون‌شکنان، از کلیه فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی و همچنین عموم شهروندان درخواست می‌کنیم با رعایت اخلاق رسانه‌ای، فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی خود را در چارچوب قانون انجام داده و از هرگونه توهین یا هتک حیثیت و نشر اکاذیب و انتشار اخبار جعلی و انتشار نظر سنجی‌های ساختگی پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی همچنین از فعالان رسانه‌ای خواست تا با فعالیت صحیح رسانه‌ای در فضای مجازی و اغنای فکری کاربران و شهروندان، شوق و اشتیاق عمومی برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور را تقویت کرده و آحاد مردم را برای بالا بردن سطح مشارکت در انتخابات ترغیب و تشویق کنند.

شاطری گفت: پلیس فتا در کنار مردم و برای امنیت و آرامش بیش از پیش فضای عمومی در ایام انتخابات در خدمت جامعه بوده و از فعالان رسانه‌ای که با رفتار قانون‌مندانه و اخلاق‌مدارانه نسبت به آگاهی بخشی به جامعه به دور از تخریب دیگران اقدام می‌کنند، قدردانی می‌کند.

نظر شما