شناسهٔ خبر: 67314329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: تمام ظرفیت رسانه‌ای برای امیدافزایی و برگزاری انتخابات پرشور به کار گرفته شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز شنبه دوم تیر در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: انتخابات پیش رو یکی از مهم‌ترین رویدادهای نظام جمهوری اسلامی است که دشمن برای تبدیل آن به یک تهدید علیه نظام تلاش می‌کند.

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی را عاملی در ناکامی دشمن و به رخ کشیدن مردم‌سالاری حقیقی در برابر دیدگان مدعیان حقوق بشر دانست و تصریح کرد: انتخاباتی که با حضور پررنگ مردم رقم بخورد دارای مزیت‌های بسیاری است و رئیس‌جمهور آینده با اعتماد به نفس بالاتری در راه خدمت به ملت قدم برمی‌دارد.

حیدری با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده و اقبال بیشتر مردم برای حضور در انتخابات رئیس‌جمهوری یادآور شد: بخشی از این اقبال عمومی به امیدافزایی دولت سیزدهم و اقداماتی بازمی‌گردد که رئیس‌جمهور شهید در سه سال حضورش در این مسند برای خدمت به مردم انجام داد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی، فعال شدن بسیاری از طرح‌های غیرفعال و بازگردان کارخانه‌های راکد به چرخه تولید بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای امیدآفرینی عمومی است.

وی با بیان اینکه مردم در انتخاب خود به دنبال فردی هستند که از حاشیه‌ها دوری کرده و به مسائل اصلی بپردازد، یادآور شد: مردم نقش صندوق آرا در تحول‌آفرینی را دیدند و می‌دانند که خلاف حرف و نظر دشمنان، انتخابات می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

حیدری بداخلاقی و تخریب عملکرد دولت سیزدهم را اشتباهی راهبردی خواند و گفت: تبیین دستاوردهای دولت در سه سال گذشته می‌تواند موجب دلگرمی و تشویق مردم به مشارکت در انتخابات شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دشمن همچنان به دنبال فعال کردن گسل‌هاست و با پررنگ کردن اختلافات مذهبی و دامن زدن به مسائل قومیتی درصدد ایجاد دو قطبی در جامعه است که نباید از آن غفلت کرد و می‌توان با استفاده از تجربیات خوب انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند گذشته، بار دیگر دشمن را ناکام گذاشت.

وی تشدید اقدامات جهادی در چله خدمت را متذکر شد و گفت: سفرهای شهرستانی و برپایی میزهای خدمت با حضور مدیران دستگاه ای اجرایی در ایجاد رضایت‌مندی عمومی اثرگذار است، از طرفی دیگر تلاش‌ها برای جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با جدیت ادامه دارد تا با رفع موانع و مشکلات بتوان اقدامات را به شکل مناسب‌تری در استان به نتیجه رساند.

تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی اربعین شهدای خدمت / مراسم محوری در مصلی امام خمینی شهرکرد برگزار می‌شود

مقام عالی دولت در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اینکه خدمات شهید آیت‌الله رئیسی منشأ تحولات بسیاری در حوزه‌های داخلی و خارجی است، تصریح کرد: برخی از این تحولات در حال حاضر قابل مشاهده است و اثرات برخی از اقدامات این شهید بزرگوار هم در آینده مشخص خواهد شد، ازاین‌رو لازم است هم‌زمان با چهلمین روز از عروج ملکوتی این شهید و همراهانش، فضای معنوی برای قدردانی عمومی از خدمات وی شکل گیرد.

حیدری افزود: با تشکیل ستادهای اربعین شهدای پرواز اردیبهشت در مرکز استان و  شهرستان‌ها، برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی مراسمی در شان این شهدا به شکل منسجم‌تری پیش خواهد رفت.

وی برپایی مراسم چهلم شهدای خدمت را آرام‌بخش فضای عمومی جامعه و فرصتی برای بیان دستاوردهای دولت سیزدهم و خدمات شهید آیت‌الله رئیسی بیان و تصریح کرد: این مراسم با سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و دیگر شهدای هفتم تیر تقارن دارد و برپایی چندین برنامه محوری می‌تواند زمینه را برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از این برنامه‌ها فراهم کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره ته ضرورت اطلاع‌رسانی مطلوب برای حضور مردم در برنامه بزرگداشت شهدای هفتم تیر به ویژه شهید رحمان استکی در مسجد جامع شهرکرد یادآور شد: برنامه محوری چهلم شهدای خدمت هم برای اجرا در روز پنج‌شنبه هفتم تیر در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد طرح‌ریزی شود.

حیدری اظهار داشت: روستاهایی همچون لبد که مورد بازدید شهید آیت‌الله رئیسی بوده و یا کارخانه‌هایی که در برنامه سفر کاری این شهید به استان قرار داشتند نیز می‌توانند میزبان مناسبی برای برپایی مراسم چهلم شهدای خدمت باشند.

تدابیر ترافیکی برای برپایی جشن خانوادگی غدیر اندیشیده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه نشست شورای اطلاع‌رسانی استان از جشن غدیر هم به عنوان یکی دیگر از فرصت‌های تبیینی و آگاه‌سازی مردمی درباره دستاوردهای انقلاب و دولت در آستانه انتخابات نام برد و گفت: این جشن هم باید باشکوه و با خاطره‌ای ماندگار برگزار شود.

حیدری در نظر گرفتن تمهیدات ترافیکی در محدوده خیابان کاشانی در زمان برگزاری جشن غدیر را ضروری دانست و افزود: علاوه بر این موضوع لازم است در زمان برپایی این جشن خانوادگی و مذهبی همه در چارچوب قانونی حرکت کرده و با احصا معایب احتمالی و رفع آن‌ها، رضایت‌مندی عمومی را از این جشن فراهم کنند.

گفتنی است، برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی درباره محدودیت‌های ترافیکی جشن غدیر، تبدیل مشارکت حداکثری در انتخابات به مشارکت همگانی، برپایی مراسم اربعین شهدای خدمت با عنوان چله مشارکت بهشتی‌ها و حضور پررنگ‌تر رسانه‌ها در خنثی‌سازی توطئه دشمنان در جریان انتخابات رئیس‌جمهوری هم از جمله مسائلی است که اعضای شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری در نشست خود درباره آن‌ها گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

نظر شما