شناسهٔ خبر: 67314302 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی به سایر کشورها - اکونیوز

اقتصاد ایران: دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: صادرات لوازم خانگی در سال گذشته، قریب به ۴۰۰ میلیون دلار رقم خورد که نشانگر افزایش نسبی کیفیت تولیدات در قطعات و انواع محصولات نهایی لوازم خانگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)فاضلی نیا دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به آمارهای وزارت صمت صادرات لوازم خانگی گفت: صادرات لوازم خانگی در سال گذشته، قریب به ۴۰۰ میلیون دلار رقم خورد که نشانگر افزایش نسبی کیفیت تولیدات در قطعات و انواع محصولات نهایی لوازم خانگی است که قابلیت رقابت در بازارهای جهانی داشته است.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران اضافه کرد: که این آمارها در مقایسه با سال گذشته با شیب ملایم نشانگر رشد تولید صادراتی است. قیمت لوازم خانگی ایرانی ارزان تر لوازم خانگی خارجی است

او با اشاره به اینکه لوازم خانگی ایران نسبت به لوازم خارجی ارزان قیمت‌تر است، گفت: با وجود هزینه های سربار ناشی از تصمیمات داخلی و متاثر از تحریم های ظالمانه قیمت کالای ایرانی پایین‌تر از محصولات مشابه و هم رده خود در سایر کشورها است.

فاضلی نیا بیان کرد: این صنعت نیازمند بسته های حمایتی در حوزه صادرات است تا بتواند در بخش های کمیت و کیفیت تولید و نیز در بخش ارزآوری، عملکرد مثبت‌تری داشته باشد.

نظر شما