شناسهٔ خبر: 67314173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاجرنیا عنوان کرد

دولت پزشکیان دولتی با تنوع نقطه‌نظرات سیاسی/تعیین زرآبادی به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی

محمدرضا نورمحمدیان

رئیس ستاد انتخابات استان تهران مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری از انتصاب حمیده زرآبادی به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی این نامزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی تاجرنیا رئیس ستاد انتخابات استان تهران مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری عصر شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ در نشستی خبری اظهار کرد: ستاد انتخابات آقای پزشکیان تصمیم گرفت از دیروز در فرصت باقیمانده تا انتخابات به دلیل اینکه حجم اخبار و مطالب پیرامون انتخابات زیاد می‌شود، سخنگویی برای ستاد مرکزی تعیین کند، بنابراین خانم دکتر حمیده زرآبادی به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی دکتر پزشکیان تعیین شد.

وی با بیان اینکه هر چقدر به انتخابات نزدیک تر می شود احساس می شود رقابت جدی تر می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه شیب افزایش آرای آقای پزشکیان نسبت به سایرین بیشتر است به نظر می‌رسد جهت‌گیری مجموعه‌ای از کاندیداها که در یک جبهه سیاسی قرار دارند کاملاً به سمت تخریب علیه آقای پزشکیان است؛ بنابراین نیازمند آن هستیم که طی روزهای آینده اطلاع رسانی‌های بیشتری انجام دهیم و نسبت به برخی مطالب پاسخگو باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران پزشکیان همچنین گفت: از پیش تعیین شده بود که روز یکشنبه ۳ تیر ۳ همایش در سالن کتابخانه ملی برگزار شود و قراردادهای مربوطه نیز منعقد شده بود؛ همچنین مبلغ مربوط به قرارداد پرداخت شده بود، اما متاسفانه ساعاتی پیش متوجه شدیم که با وجود انعقاد قرارداد و پرداخت وجه، رئیس کتابخانه ملی به صورت یک طرفه قرارداد را لغو و اعلام کردند که به هیچ عنوان موافق برگزاری این برنامه نیستند. ما اینگونه رفتارها را در فضای عمومی انتخابات به هیچ وجه اخلاقی نمی‌دانیم؛ چرا که اگر قرار بود از ابتدا کتابخانه ملی فضایی در اختیار نامزدها قرار ندهد باید اعلام می‌کردند اما اینکه قرارداد می‌بندند و ما نیز بر اساس آن اطلاع رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم و در نهایت اعلام می‌کنند که امکان برگزاری چنین مراسماتی وجود ندارد، رفتار صحیحی نیست و معتقدیم که این رفتارها کمکی به گرم کردن فضای انتخابات نمی‌کند و به معنای فرصت برابر برای همه کاندیداها نیست. با این حال ما سالن همایش‌های هتل ارم را جایگزین کردیم.

تاجرنیا در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات گفت: از ابتدای شروع انتخابات و با توجه به نظرسنجی‌هایی که قبل از تایید صلاحیت ها مطرح شد و بعد از آن شیب رشد دکتر پزشکیان از سایر کاندیداها بیشتر بود؛ در جابجایی هایی که از هفته نخست شروع تبلیغات صورت گرفته یک جابجایی بین آقای جلیلی و قالیباف مشاهده می‌کنیم که آرای قالیباف ریزش داشته است و آرای آقای جلیلی افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه آرای دکتر پزشکیان در اغلب نظرسنجی‌ها رتبه دوم و در چند نظر سنجی رتبه نخست را دارد. نگاه ما این است که خیلی خوش‌بینانه نسبت به این نظرسنجی‌ها نگاه نکنیم و مسیر خود را با تلاشی مضاعف طی کنیم.

وی اظهار کرد: فکر می‌کنیم هرچه به روز انتخابات نزدیک شویم، بی شک رشد آرای آقای پزشکیان بالاتر خواهد بود و امیدواریم افرادی که به هر دلیلی بنای شرکت در انتخابات را نداشتند به جمع کسانی که می‌خواهند در انتخاب رای دهند اضافه شوند، در عین حال تلاش می‌کنیم مرددین را با روشنگری و تبیین شرایط به سمتی ببریم و فکر می‌کنم طی چند روز آینده و بعد از مناظره‌های باقیمانده، نظرسنجی‌ها یک دگرگونی و تغییر قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

رئیس ستاد استان تهران پزشکیان ادامه داد: باید بپذیریم دکتر ظریف و افراد دیگری که در مجموعه جریانات سیاسی هستند هر کدام بالقوه می‌توانستند کاندیدای انتخابات باشند و برخی مانند دکتر ظریف صلاح ندانستند وارد این عرصه شوند و برخی با شورای نگهبان مواجه شدند. دکتر ظریف نه تنها یک دیپلمات کار کشته در عرصه سیاست خارجی است بلکه فردی بسیار مطلع در عرصه‌های مختلف است که خضور او در کنار دکتر پزشکیان یه هم افزایی بوده است. بدون شک حضور او توانسته علاوه بر اینکه در کمپین دکتر پزشکیان شور و هیجان و خون تازه‌ای باشد،  بسیاری از مردم را به آقای پزسکیان علاقه مند کند. دکتر ظریف خیلی جدی در کنار پزشکیان هست و بی شک یکی از چهره‌های موثر در دولت دکتر پزشکیان خواهد بود.

تاجرنیا همچنین در پاسخ به اینکه آیا قرار است دولت آقای پزشکیان دولت سوم روحانی باشد؟ گفت: پزشکیان به صراحت اعلام کرده که دولت من دولت اول دکتر پزشکیان است؛ اطمینان می‌دهم دولت پزشکیان دولت متقاوتی نسبت به دولت‌های گذشته است اما بدون شک رنگ و بوی اصلاح طلبی در آن پر رنگ خواهد بود و همچنین ممکن است از مجموعه‌های متعادل در جریان اصولگرایی در کابینه او حضور داشته باشند. دولت او دولتی با تنوع نقطه نظرات سیاسی مختلف اما حتماً رویکرد اصطلاح طلبی در آن غالب خواهد بود.

به گزارش ایسنا، الهام فخاری سخنگوی ستاد انتخابات استان تهران پزشکیان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: کمابیش نسبت به روزهای اول فعالیت‌های انتخاباتی این دوره جو رسانه‌ای، انتخاباتی‌تر شده است و به دنبال ۳ مناظره‌ای که برگزار شد، فضای هر یک از کاندیداها و دیدگاه‌ها و ادبیات آنها و همچنین رویکردهای آنها به جامعه عرضه شد.

وی گفت: در همین مدت تبلیغات می‌بینیم که مقام معظم رهبری چندین بار تذکر اخلاقی و سیاسی به فضای انتخاباتی دادند؛ به ویژه در دو مناظره اخیر رفتار و گفتارهایی مطرح شده است که با توجه به صحبت‌های امروز رهبری می‌توان گفت که به تعبیر ایشان واقعاً جایز نیست؛ چراکه متناسب با شأن و ادب سیاسی کشور نیست. امیدواریم که به رویکرد، دیدگاه و سخنان رهبری به عنوان کل یکپارچه توجه شود.

سخنگوی ستاد انتخابات استان تهران پزشکیان تاکید کرد: برخوردهایی که در نشست‌های انتخاباتی در شهرهای مختلف در روزهای اخیر برگزار شده و تناسبی با تعابیری که رهبری برای تیم مذاکره کننده مطرح کردند، نداشت و پرخاش ها، توهین‌ها و ادبیاتی که در گفتار برخی از افراد که خود را از هواداران برخی از نامزدها معرفی کردند خلاف تعریف صریح و روشن رهبری از تیم مذاکره کننده است. امیدوارم همه به اصل منافع و عزت ملی توجه کنیم و توجه داشته باشیم که ایران و ایرانی کالا نیست و مردم کالا نیستند که وعده‌هایی به آنها داده شود، رفتاری با آنها شود و مطالبی به آنها گفته شود که برخلاف حقوق شهروندی آنها و در شأن آنها نباشد و به نوعی تعبیر صدقه گیر مردم از این حرفها و وعده‌های آنها برداشت شود. آیا این در شأن ماست که وضعیت ما به جایی رسیده که نامزد انتخاباتی وعده آوردن گوشت در منزل را بدهد؟ امیدواریم مردم با توجه به خواسته‌هایی که دارند و همچنین نوع برخوردی که با آنها شده و آزرده شدند به صحنه بیابند و تصمیم بگیرند و پاسخ روشنی به کاسبان تحریم و کسانی که گمان می‌کنند مردم فاصله بین عمل و گفتار آنها را نمی‌فهمند، بدهند. تلاش ما این است که مردم سخنشان را در شیوه قانونی و در ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و از طریق نهاد انتخابات بدهند.

انتهای پیام

نظر شما