شناسهٔ خبر: 67313987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید السودانی بر ضرورت پایان ماموریت ائتلاف آمریکا در عراق

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه) در سخنانی بر ضرورت پایان ماموریت ائتلاف نظامی و حضور نظامی آمریکا در این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق بر ادامه تلاش‌ها برای تقویت توان هوایی نیروهای مسلح این کشور در چارچوب پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی تاکید کرد.

السودانی در جریان افتتاح مرکز عملیات جدید فرماندهی پدافند هوایی ارتش عراق، گفت: دولت به حمایت و ارتقای قابلیت‌های فرماندهی نیروهای مسلح و کنترل حریم هوایی عراق، محافظت از آن در برابر تخلفات و ارتقای سطح واکنش فوری ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: هدف حفظ امنیت و حاکمیت عراق بر زمین، حریم هوایی و آب‌های خود و مقابله با چالش‌های امنیتی به ویژه در دوره پس از پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت‌های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نظر شما