شناسهٔ خبر: 67313974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سکوت معنادار سعید جلیلی درباره فیلترینگ / زاکانی پشت طرح صیانت ایستاد /مخالفت مشروط قالیباف با فیلتر شبکه های اجتماعی

علیرضا زاکانی در مناظره سوم تاکید کرد که نباید طرح صیانت را با فیلترینگ مخلوط کرد، چرا که فضای مجازی به طرح صیانت نیاز دارد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته ( یک تیر) بخشی از موضوع سومین مناظره کاندیدادهای دور چهاردهم ریاست جمهوری به موضوع فضای مجازی اختصاص داشت. در این بخش از مناظره اکثر کاندیداها اعلام کردند که با فیلترینگ مخالفند، اما همگی متفق‌القول به این موضوع اشاره کردند که در شرایط بحرانی مانند دیگر کشورها این یک روال عادی است که روی اینترنت محدودیت‌های اعمال شود.

اهم گزارش شرق را در ادامه می خوانید؛

*برای مثال مصطفی پورمحمدی، تاکید کرد: «اینکه خیلی اوقات صورت مساله را پاک و روی فیلترینگ تمرکز کنیم خوب نیست، در یک مقطعی کار قابل دفاع است، اما ادامه دار شدن آن باعث حضور مافیای VPN می‌شود.

*همچنین باقر قالیباف هم به صورت صریح اعلام کرد: « با موضوع فیلترینگ مخالف است، چون خطرات و فساد زیادی به دنبال خواهد داشت.» اما او تاکید کرد که در موارد بحرانی، باید محدویت‌هایی روی اینترنت اعمال شود.

*در ادامه هم مسعود پزشکیان، دیگر کاندیداری انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: «من به ریاست برسم قطع یقین در رابطه با ممنوعیت‌هایی که گذاشتند و باعث اعصبانیت شده و به دنبال خود تخریب کسب‌وکارها را به دنبال داشته جلویش را با قاطعیت خواهم گرفت.»

*امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، هم که به عنوان کاندیدا و مدافع دولت ابراهیم رئیسی در این مناظره شرکت می‌کند نسبت به سیاست‌های فیلترینگ انتقاد کرد، اما تاکید کرد که در دولت سیزدهم فعالیت‌های زیادی برای بالا بردن و بهبود سرعت و کیفیت اینترنت شده است.

*علیرضا زاکانی هم در این مناظره تاکید کرد که نباید طرح صیانت را با فیلترینگ مخلوط کرد، چرا که فضای مجازی به طرح صیانت نیاز دارد.

*از طرفی تنها کسی که در این مناظره نظری در مورد محدودیت و فیلترینگ نظری ارائه نکرد سعید جلیلی بود. او به جز دفاع از سکوهای داخلی و توسعه آنها نظر دیگری در این زمینه ارائه نکرد.

۲۷۲۱۸

نظر شما