شناسهٔ خبر: 67313850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ هزار و۱۴۲ پرونده در حوزه قضایی باشت مختومه شد

گچساران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب باشت گفت: ۹ هزار و ۱۴۲ فقره پرونده از تیر ماه سال گذشته تاکنون در حوزه قضایی این شهرستان مختومه شد.

صاحب‌خبر -

سید علی حسن رجایی منفرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به هفته قوه قضائیه و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و در رأس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی(ره) افزود: این تعداد پرونده‌ها

شامل کیفری، حقوقی و خانواده بوده که در دادگستری و دادسرا این شهرستان بررسی شده است.

وی بیان کرد: تعداد پرونده های ورودی به دادگستری باشت در یک ساله گذشته هشت هزار و ۷۹۱ فقره بوده است.

رجایی منفرد ابراز کرد: ۶۷۴ فقره از پرونده های مختومه شده در این مدت مربوط سال های پیش یا همان پرونده های مسن بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب باشت گفت: عشیره ای بودن منطقه،کم بودن آستانه تحمل برخی از شهروندان و مشکلات اقتصادی از مهمترین آسیب ها و دلایل مراجعه مردم به دادسراها در باشت است.

وی در راستای الکترونیکی کردن خدمات قضائی گفت: مهمترین مزایای فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی رفع اطاله دادرسی و صرفه جویی در زمان و هزینه هاست.

رجایی منفردابراز کرد: برقراری عدالت، دادرسی منصفانه و جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های مهم و راهبردی حوزه قضایی باشت است.

آزاد سازی ۳۵ هکتار از بستر رودخانه های باشت

وی گفت: ۳۵ هکتار از بستر رودخانه های فصلی در این شهرستان از دست سودجویان خارج شد.

دادستان عمومی باشت با اشاره به اینکه آزادسازی حریم، بستر و رفع تصرف رودخانه‌ها راهکاری برای بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌هاست افزود: براساس قانون استفاده از حریم و بستر رودخانه ها جرم است و با خاطیان برخورد می شود.

رجایی منفرد تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۷ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

هفته قوه قضائیه از یکم تیرماه تا هفتم تیر ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی است.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

شهرستان ۲۵ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما