شناسهٔ خبر: 67313558 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بزرگ‌ترین تسویه مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با رقمی بالغ بر ۲۳۰ هزار میلیارد ریال انجام شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از تسویه بی‌سابقه مطالبات مراکز درمانی دولتی، دانشگاهی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان و استمرار پرداخت بهنگام مطالبات مراکز طرف قرارداد این سازمان در ماه‌های آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماع خبرگزاری دانشجو، موسوی با اشاره به این‌که پیش از این در مقاطعی شاهد تأخیرات چندین ماهه در بازپرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی بودیم، گفت: در دولت مردمی سیزدهم، در هر ماه شاهد پرداخت مطالبات جاری و بخشی از مطالبات انباشته مربوط به ماه‌های قبل مراکز طرف قرارداد بودیم و با پرداخت اخیر، سازمان تأمین‌اجتماعی در عمل در مورد بازپرداخت اسناد رسیدگی شده مراکز دانشگاهی به روز شده است.

میرهاشم موسویوی افزود: در دولت شهید جمهور به‌واسطه تأدیه مناسب مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی از دولت که از مسیر واگذاری شرکت‌های مناسب انجام شد؛ شاهد اتفاقات و دستاورد‌های بی‌سابقه‌ای در حوزه تأمین‌اجتماعی بودیم که ازجمله می‌توان به حمایت بی‌نظیر این دولت از سازمان تأمین‌اجتماعی و فراهم شدن امکان تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی این سازمان به نظام بانکی اشاره کرد. اتفاق بی‌نظیر دیگر در این دولت نیز تسویه کلیه مطالبات مراکز طرف قرارداد دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد برمبنای اسناد رسیدگی شده است که پرداخت این مطالبات با تجمیع منابع از پنجشنبه آغاز شد (سی‌و‌یکم خرداد) و ظرف چند روز آینده خاتمه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: تسویه مطالبات مراکز طرف قرارداد به مبلغ ۲۳۰ هزار میلیارد ریال در تاریخ چندین ساله اخیر سازمان تأمین‌اجتماعی بی‌سابقه است و در این مرحله از پرداخت‌ها، ۱۲۵ هزار میلیارد ریال بدهی رسیدگی شده دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌همراه ۵۰ هزار میلیارد ریال مطالبات مربوط به اسناد رسیدگی‌شده داروخانه‌ها و ۲۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات قطعی‌شده طرح پزشک خانواده تسویه خواهد شد.

موسوی افزود: ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات اسناد رسیدگی‌شده مراکز دیالیز و ۴۴ هزار میلیارد ریال هم بابت ۴ ماه مطالبات بخش خصوصی طرف قرارداد نیز شامل پزشکان و مراکز پاراکلینیکی بخش خصوصی که اسناد آن رسیدگی شده، پرداخت می‌شود و از مطالبات بخش خصوصی طرف‌قرارداد عدد اندکی باقی مانده است که در ماه‌های آینده آن هم به‌روزرسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: تأمین ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای تسویه مطالبات مراکز ظرف قرارداد، کاری بسیار عظیم و بی‌سابقه است که در استمرار خدمات شهید جمهور و برای ارائه خدمات بهتر به مردم در حوزه سلامت و با همکاری ارزشمند دولت و سازمان برنامه و بودجه امکانپذیر شد و انتظار داریم دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌های طرف قرارداد نیز که منابع خوبی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد بدهی‌های خود به شرکت‌های تولید و توزیع دارو را پرداخت کنند چراکه گردش مالی در حوزه تولید، توزیع و ارائه دارو، بسترساز ارائه خدمات بهتر به مردم و بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی شود. همچنین امیدواریم مطالبات پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر زحمتکش سلامت نیز پرداخت شود تا انگیزه خدمت فعالان سلامت به مردم تقویت شود.

نظر شما