شناسهٔ خبر: 67313557 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رییس جهاددانشگاهی پیشنهاد داد؛

تجلیل از خانواده رییس‌جمهور شهید در آیین اعطای تندیس فداکاری

رییس جهاددانشگاهی با بیان این‌که افراد فداکار نزد خدا از درجات متعالی برخوردار هستند، پیشنهاد داد تا در سیزدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری از خانواده رییس‌جمهور خدوم شهید تجلیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، در جلسه شورای‌عالی سیزدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران، برگزاری این رویداد «فرهنگی – دانشجویی» را با همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها کار ارزشمندی برشمرد و افزود: برگزاری پیش از ۱۰ دوره از این رویداد حاکی از صداقت، پاکی و الهی بودن این کار است که با عنایت خداوند متعال بدون وقفه این رویداد برگزار شده است.

رییس شورای‌عالی سیزدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران، برگزاری این رویداد را عاملی برای ایجاد امید و نشاط به انجام‌دهنده کار خیر و تقدیرکننده از آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر در دین مبین اسلام بر دادن زکات و نفقه اصرار تأکید است به علت کمک به افراد نیازمند است.

وی، با اشاره به برگزاری تندیس فداکاری در میان نخبگان و جامعه دانشگاهی گفت: شاید اگر این مراسم برای افراد عادی برگزار می‌شد یک ارزش و هم‌اکنون که برای نخبگان و جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود ارزش بیشتری دارد و نشان از عالمانه بودن این رویداد است.

رییس شورای‌عالی سیزدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران، با تأکید بر ضرورت بین‌المللی کردن این رویداد در ادامه از معرفی و تجلیل شماری دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: می‌توان با تقدیر برخی دانشجویان خارجی بورسیه در ایران برای تحصیل بورسیه به این رویداد رویکرد بین‌المللی داد.

دکتر مسلمی نائینی، با اشاره به شهادت محمدحسن علی فارس(ابوعلی چمران)، دانش‌آموخته دکتری دانشگاه تهران از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در رشته هوش مصنوعی و رباتیک افزود: او فرد بی‌نظیری بود.

وی، در جنگ غزه، حزب‌الله فلسطین، و جبهه مقاومت را نمونه‌های بارزی از ایثار و فداکاری و شهادت برشمرد و افزود: با معرفی و تجلیل از این افراد می‌توان فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه ترویج داد.

رییس جهاد دانشگاهی، با اشاره به پیام شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دوازدهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران، ادامه داد: در همه جای دنیا ازجمله ژاپن و بلاروس برای افراد ایثارگر ارج و قرب خاصی قائل هستند و فداکاری واژه ارزشمندی است.

مسلمی‌نائینی، استفاده از کمک خیرین که در ساخت دانشگاه‌ها مشارکت می‌کنند ضمن استفاده از حمایت مالی آن‌ها معرفی و تجلیل از آن‌ها را پیشنهاد داد و گفت: فداکاری در همه جوامع کلمه مقدسی است و در هر جای برای ایثار احترام خاصی قائل هستند.

وی، در ادامه افزودن محور مقاومت به مصادیق هفت‌گانه این رویداد را متذکر شد.

در ادامه مراسم جمال رحیمیان، دبیر سیزدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران، برگزاری دوازده دوره از آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان را کاری فرهنگی، معنوی و مقدسی دانست و خاطرنشان کرد: این برگزاری طی سال‌های متوالی ناشی از همدلی، همکاری و تعاون سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار است که آن برگ زرینی بر صفحه افتخارات سازمان‌های عضو دبیرخانه است.

وی، با بیان این‌که حدود ۱۰ سازمان طی ۲ دهه با همدلی مثال‌زدنی در برگزاری این رویداد «فرهنگی – دانشجویی» همکاری داشتند، در ادامه خاطرنشان کرد: طی ۱۲ دوره روسای سازمان‌ها، معاونان، مدیران و کارشناسان با اخلاص و همدلی ویژه در برگزاری این آیین همکاری داشتند.

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران، با اشاره به احترام آحاد مردم به مقوله شهید و شهادت گفت: عمده روسای قوا و عزیز شهید آیت‌الله رئیسی به برگزاری این مراسم توجه ویژه داشتند به‌نحوی که شهید جمهور طی پیامی به دوازدهمین آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران مواردی را متذکر شدند.

رحیمیان، در ادامه با قرائت بخشی از پیام رییس‌جمهور شهید به این رویداد گفت: در بخشی از این پیام آمده است ضروری است همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری به کار افتد تا این شاخصه مهم انسانی در کنار دیگر اضلاع رشد و بالندگی کشور، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به جایگاه شایسته خود دست یابد.

وی، افزود: ایشان در بخش دیگری از این پیام یادآور شده است که فرصت را مغتنم شمرده، از همه دست اندرکاران رویداد مهم و افتخار آمیز «دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» به ویژه از برادران و خواهران عزیز جهاد دانشگاهی، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های همکارشان که عنصر تابناک ایثار و فداکاری را این چنین ارج می‌نهند تقدیر و تشکر کرده و برای همگان توفیق الهی را مسألت داریم.

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران امسال سیزدهمین دوره رویداد سراسری «فرهنگی – دانشجویی» اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران را با همکاری و مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌کند و در این مراسم افراد، گروه‌های دانشجویی و شخصیت‌های فداکار معرفی و تجلیل می‌شوند.

نظر شما