شناسهٔ خبر: 67313460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل به روستاهای شهرستان کلات خراسان رضوی آسیب رساند+ فیلم

مشهد-ایرنا- فرماندار کلات گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در این شهرستان به جاده ها، تاسیسات آب شرب روستایی و برخی محصولات کشاورزی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

علی صلاحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب موجب آسیب دیدن شبکه آب شرب سه روستا و شهر "زاوین" شد که عوامل فنی آبفای شهرستان تا پیش از تخلیه مخازن آب شرب این مناطق، مشکل را برطرف خواهند کرد.

وی ادامه داد: جاده های چهار روستا در مسیر "مومن آباد" و "سرجنگل" به دلیل جریان یافتن سیلاب مسدود شده است که امروز این مسیرها بازگشایی خواهد شد.

فرماندار کلات گفت:بارش شدید باران در فصل برداشت برخی محصولات از جمله "تخم شربتی" موجب بروز خسارت در این زمین های زراعی شده است که میزان خسارت های یاد شده بعد از ارزیابی دقیق اعلام می شود.

صلاحی افزود: کلات یک شهرستان گردشگر پذیر است لذا با توجه به اوضاع جوی به گردشگران و طبیعت دوستان توصیه می کنیم از اتراق در بستر رودخانه ها و حریم مسیل ها به طور جد خودداری کنند.

مجتبی بزم آرا، فرماندار درگز نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: باران های تابستانی دیروز و امروز موجب سیلابی شدن رودخانه ها در منطقه "درونگر" و بخش "چاپشلو" در مسیر شهر درگز شده است اما این سیلاب ها در مسیل ها و کانال ها مهار شده و خسارت نداشته است.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر "کلات نادری"، "حسن‌آباد لایین"، "چنار" و "زاوین" و ۶۸ روستا و دارای ۴۳ هزار نفر جمعیت است که نیمی از این تعداد ساکن مناطق روستایی اند و نیمی دیگر در شهرها سکونت دارند.

نظر شما