شناسهٔ خبر: 67313425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سوءقصد به جان سرکرده تحریر الشام در سوریه

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع آگاه میدانی در ادلب سوریه، امروز شنبه از مسمومیت سرکرده گروه تروریستی موسوم به «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) ابومحمد الجولانی و بستری شدن او خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع آگاه میدانی در ادلب به شبکه المیادین گزارش دادند که 10 روز پیش ابومحمد الجولانی در جریان یک بازدید در شهر ادلب در شمال غربی سوریه مسموم شد.

این منابع گزارش دادند که ابتدا این موضوع مخفی نگه داشته شد تا این‌که مشخص شد در نوشیدنی که الجولانی در جریان بازدید خورده، ماده‌ای سمی وجود داشته است. وی به دلیل مصرف این ماده سمی بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارد.
 
این منابع تاکید کردند که سرویس امنیتی الجولانی تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص صاحبان سایت‌هایی که وی از آنها در روز مسمومیت بازدید کرده، آغاز کرده‌اند. گفته می‌شود که یکی از فرماندهان گروه تروریستی «ارتش آزاد» یکی از متهمان اصلی این مسمومیت است. فردی که الجولانی با او در خانه‌اش دیدار کرد و از وی خواست مانع فعالیت نیروهای تحت فرمانش علیه تحریر الشام شود.
 
تظاهرات علیه هیئة تحریر الشام و سرکرده آن الجولانی در مناطق ادلب، حومه آن و حومه غربی حلب همچنان ادامه دارد و با وجود تدابیر ویژه نیروهای جولانی و ممانعت‌ها، آنها همچنان خواستار سرنگونی سرکرده این گروه هستند.

در فوریه گذشته، الجولانی بازداشت صدها تن از فرماندهان تحریر الشام را به اتهام کودتا کلید زد که به تظاهرات در مناطق تحت کنترل این گروه در ادلب و درگیری‌ خشونت‌بار نیروهای تحت فرمان الجولانی با معترضان و سرکوب آنها مواجه شد.

برچسب‌ها:

نظر شما