شناسهٔ خبر: 67313395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه:

تشکیل کارگروه‌های مشترک قوه قضاییه و دولت از مهمترین اتفاقات مطلوب یک سال گذشته است

تهران- ایرنا - رئیس قوه قضاییه در دیدار مسئولان قضایی با رهبر انقلاب، تشکیل مداوم کارگروه‌های مشترک قوه قضاییه و دولت را از مهمترین اتفاقات مطلوب یک سال گذشته عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز شنبه دوم تیر ماه در دیدار مسئولان دستگاه قضایی با رهبر انقلاب «ابلاغ سند به‌روز شده تحول قوه قضاییه»، «همکاری با قوا برای اصلاح قوانین اقتصادی و جلوگیری از ورشکستگی برخی کارخانجات بزرگ تولیدی»، «ورود جدی به رفع مشکلات حقوقی اراضی مردم» و «ارتقای نظارت میدانی بر گمرکات، بنادر و انبارها» را از مهمترین اقدامات این دستگاه برشمرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین «رصدهوشمند فعالیت‌های عمرانی و کاهش چشمگیر ساخت‌وسازهای غیرمجاز»، «بیش از ۴۰۰ هزار ملاقات مردمی مسئولان قضایی در سراسر کشور» و «پیگیری جدی دیپلماسی قضایی با همکاری ستاد حقوق بشر و وزارت خارجه» را از دیگر اقدامات این دستگاه برشمرد.

به گزارش ایرنا، اول تا هفتم تیرماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادارش، به عنوان هفته قوه قضائیه گرامی داشته می شود. روزشمار هفته قوه قضائیه سال ۱۴۰۳ تعیین شده است و به این ترتیب یکم تیر نخستین روز از هفته قوه قضائیه با عنوان «تحول و تعالی جهادی در قوه قضاییه»، دوم تیر«حمایت قضایی از جهش تولید با مشارکت مردم»، سوم تیر «تکریم مردم با ارائه خدمات هوشمند قضایی»، چهارم تیر «دفاع از آزادی‌های مشروع و ترویج فرهنگ صلح و سازش»،‌ پنجم تیر قوه قضائیه با عنوان «بسط عدالت علوی در قوه قضائیه»،‌ ششم تیر «مقابله با ریشه‌های فساد و برخورد قاطع و مفسدین» ،‌ هفتم تیر که مصادف با سالروز شهادت شهید بهشتی است «حقوق بشر اسلامی مقابله با تروریسم و همبستگی با مظلوم غزه» نامگذاری شده است.

نظر شما